Hoe komt het dat ik als ik bij mij ouders slaap, sochtends wakker word met heel veel rode dikke bulten die ontzettend jeuken? (zie uitleg)

Ik slaap door de week in mijn eigen huis
en in het weekend meestal bij mijn ouders,
nou zag ik vorige week maandag toen ik opstond,
allemaal bulten zitten, het leken op muggen bulten,
maar omdat ik allergisch ben voor bulten worden ze
altijd heel groot en vreemd gevormd,
dat was toen ook zo,
ik dacht, heh hoe kan dat nou, ik en
mijn moeder hebben mijn kamer bekeken en het bed,
mijn moeder nog vaak in de week bekeken,
niks gevonden,
dit weekend niks aan de hand,
tot vanochtend vroeg, toen zag ik allemaal bultjes
die gelukkig nog aardig klein waren op mijn armen,
ik dacht er niet zo bij na, dus sliep ik verder omdat ik nog wel moe was,
later werd ik wakker met hele grote bulten,
anderen dan die kleintjes.
weer in mijn bed gekeken maar geen enkel
beestje gevonden.

mijn moeder gebruikt altijd
het zelfde waspoeder/ spul, heb nooit eerder last gehad.

weet iemand of het een beestje kan zijn?

ik heb trouwens een kat, die komt ook op bed, ze heeft vlooien druppeltjes gehad dus kan eigenlijk geen vlooien hebben.

kan het een bed mijt zijn? of een ander beestje die mij lastig valt?

help?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Je kan een allergie hebben. Ten 1ste kan je allergisch zijn van planten in die slaapkamer waardoor je bultjes krijgt. Mss hev je een allergie tegen stofmijten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Was in ieder geval je dekens enz. goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook al is jouw kat behandeld, de vlooitjes en eitjes kunnen wel in jouw bed zijn gekomen. Om het uit te proberen of het daar vandaan komt. Zou je de kat een tijdje uit je kamer kunnen houden, je bed verschonen en je kamer behandelen tegen vlooien en eitjes. Dan zien of je nog steeds bultjes krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er worden wel eens bedwantsen aangetroffen die uit tropische landen meegekomen zijn. Backpackers zouden hun rugzak eigenlijk enige tijd in een vrkieskist moeten leggen. In Wageningen is er een uitbraak in een studentenflat geweest, maar op zich is de kans niet zo groot dat wandluis het probleem veroorzaakt. Als ze aanwezig zijn dan verscholen in donkere kieren bij vloer wand en meubels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, het kan vanalles zijn eigenlijk :
- allergie voor latex (zit in vele matrassen verwerkt)
- allergie voor huisstofmijten (zit in matras, vaste vloerbedekking, zware gordijnen, dekens)
- allergie voor eendendons (kussen en dekbedovertrek?)
- allergie voor wasverzachter (lakens ?)
- allergisch voor pollen (woont jouw moeder misschien op het platteland?)
- allergisch voor het lood in waterleidingen (vooral in oude huizen)

Vlooienbeten zijn mogelijk (zowel kattenvlooien als huisvlooien) , bedwantsen ook.

De bulten die jij beschrijft lijkt me netelroos (galbulten) te herkennen aan dikke, rode onderhuidse schijven met een bleke kern. Als je eraan krabt tot de huid open is, verdwijnt meestal de jeuk. Fenistil tabletten helpen wel, maar weet niet of die in NL verkrijgbaar zijn.