Ik heb nu blond/lichtbruin haar, kan ik hier een zwarte spoeling op gebruiken?

Ik heb van me zelf donkerbruin haar, ik had het zwart geverfd en raakte het zat. Dus daarom heb ik na 3 bleeksessies, en 2 keer verven een donker blonde/lichtbruine kleur gekregen. Ik vind me dit niet zo mooi staan maar ik moest een groot stuk van me haar afknippen omdat het zo dood was door het bleken. Het is nog steeds niet bepaald gezond en ook erg dun. Daarom wil ik niet verven maar een spoeling omdat ik heb begrepen dat dit beter is voor je haar. Ook stond er dat het alleen kan als het verschil klein is, dusdanig me vraag.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je had het zwart geverfd maar was er flauw van, nu bruin/blond ben je ook niet tevreden over en nu wil je weer een zwarte spoeling want je haar is dood. Is het ook een optie je haar even tot rust te laten komen en de verf even uit te laten groeien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit hele verf-proces heb ik 5 weken geleden gedaan
Ook heb ik er een flink stuk van afgeknipt, het is nog wel dun. Kan het nu al niet of moet ik echt wachten ? Heb al best wel een uitgroei, zeker 3cm. (gok ik!)

Antwoorden (1)

Donkerbruin en zwart is een piepklein verschil, net als donkerblond en lichtbruin dat zijn, je haar is beschadigd, dan kun je inderdaad beter niet verven of blonderen. Ook spoelen geeft enige schade, al zal het minder zijn dan met verven. Na het blonderen moet je eigenlijk voorpigmenteren voordat je er een andere donkerdere kleur opzet, dit omdat er mogelijk nog veel rood in je haar zit, rood is de laatste kleur die verdwijnt na het ontkleuren (blonderen). Eigenlijk is je vraag niet goed te beantwoorden, zonder je te zien, het lijkt mij het verstandigste als je dit aan de kapper overlaat. Als je het toch zelf wil doen, wacht dan tot je haar weer redelijk hersteld is. Begin met een lichtbruine kleur erover te doen, dat mag ook een uitwasbare kleuring zijn, doe er dan een middelbruine kleur over, verder zou ik niet gaan voorlopig, dan ben je donkerder dan nu en dat zal je wellicht beter bevallen. Volg dit advies alleen op als je zeker weet dat je haar nu donkerblond gecombineerd met lichtbruin is. Anders kan de kleur toch nog anders uitvallen dan bedoeld. Laat na dit proces je haar weer minimaal 8 weken met rust, voordat je weer met kleuren gaat experimenteren. Succes. Als je weer besluit je haar enorm te veranderen, dan is het makkelijker wennen als je begint met lowlights, of highlights, dan kun je daar langzaam aan meer van laten zetten, waardoor je haar langzamer van kleur veranderd.