Hoe haal je wonderkrullers uit je haar zonder te moeten trekken en pijn te hebben?

ik heb kleine wonderkrullers gekocht uit het kruidvat. Ik kan de wonderkrullers in droog en nat haar wel steken, maar eruit krijgen lukt niet zonder te trekken en pijn te hebben. Hoe krijg je het eruit zonder pijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Krulspelden indoen, dus ook wonderkrullers is niet makkelijk, je moet de juiste techniek gebruiken om ze in te rollen.
Kam een pluk haar, dat net zo breed is als de roller, strak en hou die strak en vast,
draai de kruller vanaf de punt, zodat de punt van je haar rond om de kruller valt, om de kruller,
draai dan verder, terwijl je de pluk strak houdt,
test regelmatig of de krul ook terug kan draaien,
hou voor het laatste stuk de pluk haar van je hoofd af
en draai verder tot je hoofd, of tot het punt dat de krul moet eindigen.
Als je het goed hebt gedaan, kun je zo de kruller er probleemloos uitdraaien.
Vooral het strak houden van de pluk haar en tegelijk indraaien van de roller, kost wat oefening.
Bij beschadigd haar, of lichtblond haar staan meestal de haarschubben iets open, waardoor er haaltjes aan je haren zitten die je niet ziet, deze haaltjes kunnen zich hechten aan de wonderkruller, waardoor ze moeilijker te verwijderen zijn, omdat je haar weerstand biedt.
Wat je dan kunt doen, is een haarolie of haarmasker gebruiken (bedoeld voor beschadigd haar) voor het gebruik van de rollers, waardoor het haar zich iets hersteld.

Toegevoegd na 24 minuten:
Het verwijderen van de roller, doe je hetzelfde.
Je pakt de roller beet en draait hem rustig uit je haar, terwijl je de pluk haar strak houdt aan het begin en losser uitdraait aan het eind van de pluk.