Hoevaak moet je je haren wassen want 1,5 dag is het alweer vet!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als ze vet zijn. Maar: Niet te hard je hoofdhuid masseren, want dan masseer je de kliertjes in je hoofdhuid die ervoor zorgen dat je huid juist nóg vetter wordt. Dus "licht" aanraken tijdens het wassen. Toegevoegd na 1 minuut: Later nog deze link opgezocht: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/45301-vet-haar-hoe-voorkom-je-vet-haar-is-er-iets-tegen-te-doen.html

Ik denk dat je vraag niet helemaal goed is, volgens mij kun je beter ander gel gebruiken of geen wax. wax is echt troep voor je haar. maar elke 1 of 2 dagen je haar wassen is niet slecht voor je. elke dag douchegel gebruiken daarentegen is weer minder goed voor de huid.

Je haren moet je ongeveer 3-5 keer per week wassen en je gewoon douchen 1-2 dagen.

Bronnen:
http://www.kapsels.net/tips3/mooihaar.htm

Aangezien ik iedere dag douche, was ik mijn haar ook iedere dag. Ik heb dus nooit vet haar. Dus ik zou het gewoon iedere dag wassen. Met een milde shampoo kan dat ook helemaal geen kwaad. Toegevoegd na 54 seconden: Je kunt bijv. zeepvrije (baby)shampoo gebruiken.

Ik heb ook vet haar en was het elke dag al 45 jaar lang, dat kan geen kwaad hoor !

Ik kreeg ooit van een kapper het advies om de hoofdhuid te wassen i.p.v. het haar. Je moet de hoofdhuid dan zachtjes met je vingertoppen wassen (masseren dus). Sinds ik dat advies heb opgevolgd is mijn haar een stuk minder vet. En dat haar dat wordt bij het uitspoelen vanzelf schoon. Toegevoegd na 57 seconden: Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd. De nadruk ligt dus op het reinigen van de hoofdhuid.

Het is niet goed om je haar vaak te wassen. Een droogshampoo kan een prima oplossing zijn om het wassen even uit te stellen. Deze spray je op je haar (zoals haarlak), wrijf het goed in je haar, daarna borstelen en je haar ziet eruit alsof het net gewassen is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100