kan je over magma wella heen verven?

Mijn vriendin is gister naar de kapper geweest voor een balayage effect. Bovenop bruin onderin blond. Ze hebben dit met magma van wella gedaan. Nu was dit totaal mislukt omdat je een duidelijke lijn zag van het donkere stuk naar blond. Normaal hoort het met een overgang te zijn. Ze hebben toen 2 keer opnieuw freelights boven in gezet om het effect goed te kunnen creëren maar nog steeds zie je een duidelijke lijn. De kapper ging toen dicht en zeiden dat ze anders maar morgen weer terug moet komen. Nu is haar daar verteld dat er niet meer over magma van wella heen geverfd kan worden? Ik vroeg of dit hetzelfde is als henna want daar weet ik van dat dat niet mogelijk is maar de medewerkster wist niet eens wat henna was.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat vond ik al best vreemd omdat normaal iedere kapper dat wel weet. Nu is ze dus bang dat er geen een verf meer over dat blonde stuk heen kan. Op Google kunnen we ook niet veel informatie vinden of er overheen geverfd kan worden. Kan iemand hier iets meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

De magma van Wella kan overgekleurd worden met een niet metaalhoudende kleuring, maar er kan eventueel ook gekozen worden voor nogmaals te kleuren met de Magma, echter als er nu de folietechniek gedaan is, vraag het dan te doen zonder de folie, dan krijg je die overloop wel. Zonder folie wordt de kleur van de Magma minder intens. Je vriendin heeft recht op herstel, dus op naar dezelfde kapsalon, met bij voorkeur de hulp van een andere kapster, die hopelijk wel de balayage techniek beheerst.