is er een uiterste houdbaarheidsdatum voor wasmiddelen of schoonheidsproducten?

soms gaan wasmiddelen of schoonheidsproducten (dagcreme, nachtcreme, handencreme, etc) vreemd ruiken na een (langere) tijd.
ik vind het prettig om dingen in wat grotere hoeveelheden te kopen als ik ergens erg tevreden over ben, zodat ik niet misgrijp.
hierdoor kunnen producten soms wat langer dan gemiddeld in mijn voorraadkast blijven staan.

en ALS er een uiterste houdbaarheidsdatum op deze producten zit, waarom staat dit dan nooit op de verpakkingen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij cosmetica staat er een symbool op de verpakking, dat aangeeft hoeveel maanden na opening het product goed blijft. Het is daarna niet meteen bedorven, maar het is een indicatie. Het symbool is een potje met los dekseltje, met daarin een getal dat het aantal maanden aangeeft.

gesloten potjes creme zullen als ze koel bewaard worden, niet zo snel bederven. Als ze eenmaal open zijn, en je gaat er steeds met je vingers in om er creme uit te halen, kan het zuur op je huid reageren met de creme, waardoor deze aangetast kan worden, en daardoor vreemd gaat ruiken. Het beste is dus een spatel of iets gebruiken om de creme uit het potje te halen, zodat hij zo min mogelijk verontreinigd wordt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100