Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je over een coupé solei heen verven met blondering?

Hallo, ik heb in november mijn haar bruin laten verven daarna heb ik er geen verf meer op gedaan en is me kleur terug gelopen naar ongeveer donkerblond een 9.3 zei de kapper. Ik wil weer lichter en heb een coupé solei laten zitten dit is voor mij niet licht genoeg. Kan er over mijn haar al een lichtere kleuring of moet het als nog ontkleurd worden??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Blonderen is ontkleuren, je haalt dus kleur uit je haar. In dit geval, over licht goudblond haar (9.3), kun je gewoon heen blonderen. Hou er wel rekening mee, dat je haar enigszins oranje is na het blonderen, dit omdat er nu rood in je haar zit (als de kapper gelijk heeft wat jouw kleurnummer betreft). Over licht goud blond (wat 9.3 is) kun je een blondering kiezen die 2-4 tinten oplicht, dat is dan voldoende om zeer licht blond haar te krijgen. Als je echter donkerblond haar hebt, wat dan nummer 6 zou moeten zijn, dan kun je kiezen voor 4 tot 6 tinten lichter om zeer licht blond te krijgen, of voor 2-4 tinten lichter en dan langer in laten werken. Vraag dus nog even bij de kapper of goede drogist, of nog liever kapperswinkel om advies, voordat je gaat blonderen, omdat het kleurnummer en de gegeven haarkleur niet overeen komen. De coupe soleil zal ook dat aantal tinten oplichten. Een oranje gloed kun je oplossen door er een zeer licht asblonde kleur overheen te zetten.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan er gewoon een blondering overheen zetten. Maar de plukjes die nu al wat lichter zijn zullen ook verder bleken. Je zal dus was extra lichte plukjes in je geblondeerde haar hebben daaarna.

Ik heb zelf bijna wit haar. En mijn uitgroei doe ik eens in de 6 weken. Ik heb vrij donkerblond haar dus de blondering blijft voor 1,5 uur zitten i.p.v. de voorgeschreven 45 minuten. Anders is mijn uitgroei geel!
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ik kan er gewoon wat lichtere blonde verf op doen. Ik ben as blond van mij zelf het is niet super donker maar moet het dan ook net als jou wat langer blijven zitten?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Gewoon de blondering kiezen in de kleur zoals jij hem graag wilt. Ik zou niet meteen van de inwerktijd afwijken. Misschien is dat bij jou helemaal niet nodig en dan word het te licht van kleur.
Na de inwerktijd even een plukje bekijken of het goed is. Zo niet kan je die pluk opnieuw insmeren (er blijft altijd wel wat achter in het flesje) en de tijd verlengen met een kwartier.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding