Weekje tot tien dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt in het algemeen enkele weken nodig om te herstellen van een ooglidcorrectie. Een correctie op het bovenooglid zal doorgaans iets sneller herstellen dan die op het onderooglid. Na de behandeling zal de huid rond de ogen wat strak aanvoelen. Ook kun je kleine zwellingen en bloeduitstortingen waarnemen. Daarbij kan je een aantal weken last hebben van geïrriteerde ogen. Ook kun je (vooral bij een gecombineerde boven- en onderooglidcorrectie) last hebben van wazig zicht. Dit kan enkele weken duren en zal in de loop van de tijd wegtrekken.
Na de ooglidcorrectie moet je enkele dagen rust in acht nemen. Door in rugligging op twee kussens te gaan liggen kan de zwelling verminderen. Zorg ervoor dat er iemand in de buurt is om eventueel te helpen.
Na ongeveer één week zijn de zwelling en blauwe verkleuring doorgaans verdwenen.
Amadea