Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je hand&body scrub ook gewoon voor je gezicht gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter nog is helemaal niet gebruiken. In de meeste scrubcremes zitten piepkleine kunststofdeeltjes die niet afbreekbaar zijn in het milieu. Verder maakt het natuurlijk geen drol uit waar het voor is. Het zou kunnen dat in hand&body-scrub iets grotere deeltjes zitten, waardoor het op je gezicht iets te ruw aanvoelt (omdat de huid van je gezicht volgens de cosmetica-industrie erg 'gevoelig' is).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het is beter dit niet te doen. Een speciale gezichtscrub is fijner van structuur en zachter dan een scrub voor de rest van het lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil de minner zijn min toelichten?
ja, natuurlijk kan je dat. in vele bodyscrubcrèmes zijn de schurende deeltjes trouwens juist fijner dan bij gezichtsscrub. Ik gebruik daarom altijd bodyscrub, het andere irriteert te snel bij me. De verbindende factor (dus waar de deeltjes inzitten) moet dan wel natuurlijk ook geschikt zijn voor het gelaat, maar meestal is dat wel het geval. Zo gebruik ik bv ook bodylotion voor op het gelaat in geval van nood (bv. als mijn dagcrème op is en het is guur weer buiten).
Je kan deze "oude huidcellen" er ook afschrobben met bv. een harde natuurspons (o.m. te koop bij dille en kamille). werkt even goed. dan kan je de intensiteit van het scrubben aanpassen aan je behoeften.
je kan ook perfect scrub maken met suiker, zout of gemalen zonnebloempitjes die je mengt met olijfolie of amandelolie. erg zacht voor je huid en perfect effectief.
Gebruik wel niet te vaak scrub. Eén keer per week is voldoende. Het is een drastische behandeling, en zoveel "oude huidcellen" maak je nu ook weer niet aan.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding