kun je hand&body scrub ook gewoon voor je gezicht gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is beter dit niet te doen. Een speciale gezichtscrub is fijner van structuur en zachter dan een scrub voor de rest van het lichaam.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/overig...

ja, natuurlijk kan je dat. in vele bodyscrubcrèmes zijn de schurende deeltjes trouwens juist fijner dan bij gezichtsscrub. Ik gebruik daarom altijd bodyscrub, het andere irriteert te snel bij me. De verbindende factor (dus waar de deeltjes inzitten) moet dan wel natuurlijk ook geschikt zijn voor het gelaat, maar meestal is dat wel het geval. Zo gebruik ik bv ook bodylotion voor op het gelaat in geval van nood (bv. als mijn dagcrème op is en het is guur weer buiten). Je kan deze "oude huidcellen" er ook afschrobben met bv. een harde natuurspons (o.m. te koop bij dille en kamille). werkt even goed. dan kan je de intensiteit van het scrubben aanpassen aan je behoeften. je kan ook perfect scrub maken met suiker, zout of gemalen zonnebloempitjes die je mengt met olijfolie of amandelolie. erg zacht voor je huid en perfect effectief. Gebruik wel niet te vaak scrub. Eén keer per week is voldoende. Het is een drastische behandeling, en zoveel "oude huidcellen" maak je nu ook weer niet aan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100