Wat is de beste manier om voetschimmel met appelazijn te behandelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
32.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
volgens mij werkt dit niet. ik zou hiermee naar de huisarts gaan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou de appelazijn door de gootsteen gieten en met m'n voeten naar de huisarts gaan voor een echt werkzaam medicijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahaha.

Antwoorden (2)

Schimmelinfecties kunnen op allerlei plaatsen ontstaan. Door de aanwezigheid van salicylzuur in appelcider of appelazijn en de antiseptische werking hiervan kunnen deze producten helpen tegen deze aandoening. Bij een voetschimmelinfectie kun je een voetbadje maken met enkele theelepels appelazijn. Voor het onderhoud van je nagels kun je ook nog één keer per dag de nagels schoonmaken met appelazijn.
Oplossing met appelazijn:
Voor voetschimmel: Voetbad met een flinke scheut appelazijn

Hierbij nog een website van Zelfzorg.nl
http://zelfzorg.nl/voetschimmel/?gclid=COT7xr3bn8ICFQPHtAodoX0AcQ

Toegevoegd na 12 minuten:
Appelazijn en Schimmels: Appelazijn heeft een sterke antiseptische werking, waardoor je kunt het bijvoorbeeld prima gebruiken tegen voetschimmel. Hierbij kun je een voetenbadje nemen met een paar eetlepels appelazijn.
Als de voetschimmel enige overeenkomst vertoont met de foto’s op bijgaande website lijkt mij een bezoek aan de huisarts en eventueel aan een dermatoloog geen overbodige luxe.

http://www.huidarts.info/documents/default.aspx?lid=1&id=87

Toegevoegd na 15 minuten:
Extra info:
appelazijn is niet hetzelfde is als gewone wijnazijn. Appelazijn wordt daadwerkelijk gemaakt van appels die gefermenteerd worden. Wanneer appelsap gaat gisten worden de zoetstoffen van de appels getransformeerd naar alcohol en noemen we het wijn of, in dit geval, eigenlijk appel-cider zonder bubbels. Als er tijdens dit proces lucht bij de wijn komt, gaat het transformatieproces heel langzaam verder en wordt de alcohol verder omgezet in zuur. Het product is een zure wijn die we in dit geval appelazijn noemen. Een veelgebruikte verzamelnaam is Vinaigre. Dit is afgeleid van de Franse woorden ‘Vin Aigre’, wat letterlijk ‘Zure Wijn’ betekend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gezien het proces dat plaatsvindt voordat het product echt appelazijn genoemd mag worden, lijkt mij dat natuurazijn aangevuld met appelsap absoluut niet dezelfde eigenschappen heeft.

Als ik deze website lees doet appelazijn mij denken aan Haarlemmerolie, het is overal goed voor ::))
http://www.revitalin-detox.com/appelazijn.87.html#Appelazijn
Voetbaden e.d. mij teveel werk.
Puur erop, eventueel een pleister of watje ermee natmaken zodat het langer kan inwerken.

Zwemmers eczeem heb je zo weg, een schimmelnagel duurt lang.