Hoe onderscheidt semi-permanente haarverf zich van permanente, behalve het feit dat er geen ammoniak in zit?

Ik heb Casting Creme Gloss van l'Oreal gekocht, dit is een zogeheten semi-permanente haarverf. Ik was eigenlijk op zoek naar een permanente haarverf, maar daar was niet de juiste kleur voor handen. Nu weet ik dan semi-permanent maar een wassen neus is, feitelijk is het min of meer permanente haarverf. Maar wat is nu eigenlijk het verschil? Welk effect heeft de aanwezigheid van ammoniak in permanente haarverf? Kun je er wel je uitgroei mee behandelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De houdbaarheid , het dekkingspercentage op grijshaar . De een wat beter dan de ander . Je kunt het wat verbeteren door warmte toe te voegen ( een droog kap of ? )
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oei, jammer, heb ik niet. Goeie tip voor de volgende keer (mits de verf bevalt).

Het beste antwoord

Ja, de chemische stof, dit is een zuur die in haarverf en ontkleuring zit, maakt het grote verschil, dit zorgt ervoor dat de haarschubben open gezet worden en daardoor de verf in het haar kan dringen, vervolgens wordt door een base de haarschubben weer gesloten om de kleur in het haar op te sluiten.
Bij een semi-permanente verf, zit minder of geen zuur, zodat het product vooral aan de buitenkant van het haar blijft zitten en maar een klein beetje in het haar trekt. Een semi-permanente kleuring dekt grijs haar tot maximaal 80 procent, dat verf dat voor 100 procent doet. Een semi-permanente verf blijft 4 tot 6 weken zitten en slijt uit het haar, terwijl een verf uit moet groeien en door knipbeurten verdwijnt, wel kunnen er door invloeden van buitenaf, kleurveranderingen ontstaan bij haarverf. Bij een haarverf is een uitgroeibehandeling regelmatig nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, Crea! Kun je mij ook laten weten of je met deze semi-permanente verf ook je uitgroei kunt kleuren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ken dit product dat jij gebruikt hebt eerlijk gezegd niet, de meeste semi-permanente verven lichten 1 a 2 tinten op, maar het kan ook zo zijn dat dit product dat niet doet, als dat wel het geval is, staat dat in de gebruiksaanwijzing. Als dat niet het geval is, dan kun je er alleen een lichtere kleur uitgroei mee bijkleuren zonder het haar eerst te ontkleuren/bleken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, bedankt. Ik heb het nu in mijn haar zitten, dus over een uurtje (als het droog is) weet ik het. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het enige antwoord, maar het sluit aan bij het resultaat. Inderdaad niet echt het resultaat van een permanente verf. Wel op het eerder geverfde haar, maar niet op de uitgroei. Die is eerder opgefrist dan geverfd. Leuk om tussentijds te gebruiken om de kleur op te frissen. Of als je egaal ongeverfd haar hebt. Maar niet geschikt als vervanger voor een echte verfbeurt.