Hoe onderscheidt semi-permanente haarverf zich van permanente, behalve het feit dat er geen ammoniak in zit?

Ik heb Casting Creme Gloss van l'Oreal gekocht, dit is een zogeheten semi-permanente haarverf. Ik was eigenlijk op zoek naar een permanente haarverf, maar daar was niet de juiste kleur voor handen. Nu weet ik dan semi-permanent maar een wassen neus is, feitelijk is het min of meer permanente haarverf. Maar wat is nu eigenlijk het verschil? Welk effect heeft de aanwezigheid van ammoniak in permanente haarverf? Kun je er wel je uitgroei mee behandelen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, de chemische stof, dit is een zuur die in haarverf en ontkleuring zit, maakt het grote verschil, dit zorgt ervoor dat de haarschubben open gezet worden en daardoor de verf in het haar kan dringen, vervolgens wordt door een base de haarschubben weer gesloten om de kleur in het haar op te sluiten. Bij een semi-permanente verf, zit minder of geen zuur, zodat het product vooral aan de buitenkant van het haar blijft zitten en maar een klein beetje in het haar trekt. Een semi-permanente kleuring dekt grijs haar tot maximaal 80 procent, dat verf dat voor 100 procent doet. Een semi-permanente verf blijft 4 tot 6 weken zitten en slijt uit het haar, terwijl een verf uit moet groeien en door knipbeurten verdwijnt, wel kunnen er door invloeden van buitenaf, kleurveranderingen ontstaan bij haarverf. Bij een haarverf is een uitgroeibehandeling regelmatig nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100