Hoe haal je tabak geur uit je haar?

Ik had luizen, en het was al na zessen dus kon ik nog even niet naar de apotheek rennen om dat spul op te halen. Op Internet vond ik dat tabak en azijn goed was tegen luizen. Echter is het moeilijk om de geur uit je haar te krijgen. 1 keer wassen is niet genoeg en 5 keer achter elkaar wassen is ook geen optie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak een oplossing van heet water en een schep bakingsoda of zuiveringszout, spuit dat met een plantenspuit in je haar, even laten intrekken en weer uitspoelen, daarna je haar behandelen met een cremespoeling of haarmasker.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zuiveringszout kun je kopen bij de drogisterij, koop dan ook gelijk een stofkam als je die niet hebt, dat is een heel fijn kammetje, daarmee moet je dagelijks je haren kammen boven een wit stuk papier, of boven de witte wasbak, om te controleren of je luisvrij bent, na ongeveer een week zullen alle eitjes wel uitgekomen zijn en de luizen weg zijn, als je dit dagelijks doet.

Toegevoegd na 7 minuten:
De geur kun je ook verwijderen met een oplossing van azijn met water, ook met de plantenspuit aanbrengen of je haar ermee spoelen.