Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het voordat een puistje weggetrokken is?

Ik heb best wel last van puistjes rond mijn mond, ze zijn nu allemaal uitgedroogd maar nu vraag ik mij af wanneer ze weggetrokken zijn, en je alleen nog maar een verkleurd vlekje ziet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
45.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het hangt er vanaf hoe snel je geneest. Bij de een is dit een paar dagen tot een week, bij een ander zie je na twee weken nog waar het puistje heeft gezeten.
Het beste is om puistjes te voorkomen. Bepaalde voedingsmiddelen staan bekend om hun puistvormende werking (chips, chocolade, frisdranken). Er zijn ook voedingsmiddelen die puistjes helpen te voorkomen (groente en fruit). Eet gevarieerd en vermijd de voedingsmiddelen waar jij puistjes van krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je elke dag voldoende water drinkt en jezelf niet al te veel stress op de hals haalt dan is een puistje na maximum 10 dagen volledig verdwenen. Ga je er dagelijks aan prutsen dan verleng je die tijd.
Tracht ook met je handen van je mond weg te blijven want daar zitten onvermijdelijk remmende factoren ter genezing op.

Maar vooral veel lauw niet bruisend water drinken en relaxen.
Voor de rest moet jij zelf uitvissen of uittesten van welke voedingswaren of voedingsmiddelen jij sneller puistjes krijgt want... hoe raar het ook klinkt, de ene krijgt dat van junkfood doch de andere krijgt het van het soort voeding die algemeen wordt aanbevolen en/of als gezond benoemd wordt. Daar valt dus geen algemene lijn in te trekken die voor iedereen tegelijk opgaat.

Als je veel Lacht (glimlacht) activeer je ook het soort hormonen die tot een sneller herstel leiden. Dit is geen grap, het is op vele fronten al meermaals bewezen dat glimlach-energie als het ware wonderen verricht.

Denk hier zelf maar eens over na want wat doen we als we puistjes of andere ongemakken hebben? Juist ja, we gaan net minder glimlachen omdat we ontevreden zijn over het resultaat.
Wat doen we als we examenstress hebben? Juist ja, we kijken ernstig en vergeten te glimlachen. Hierdoor produceren we het soort hormonen die niet enkel onze poriën verstoppen maar ook onze goed-gevoel en goed-geheugen-kanaaltjes.
We moeten dus net datgene doen wat we in zo'n situatie niet zouden doen om sneller het beoogde resultaat (in dit geval herstel) te bekomen.
Dus...
Glimlachen maar!

Liefs en Big Smile van me ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding