Bestaat er iets dat je op je huid kan smeren en dat de foundation die je erover doet niet in je huid trekt??

Ik foundation zitten stoffen die schadelijk zijn als het in je bloed komt. Dus ik dacht misschien bestaat er iets dat je onder je foundation op je gezicht smeert en er dan voor zorgt dat de foundation niet in je huid kan trekken. Bestaat dat?? Of is een gewone creme al voldoende??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee dat bestaat niet. Via de huid kunnen bepaalde stoffen worden opgenomen. Als je iets op je huid zou smeren dat zo ondoorgankelijk zou zijn dat er niks meer kan worden opgenomen, zou het ook geen zin meer hebben om een huidproduct als een foundation te gaan smeren omdat het niet meer op de plek komt waar het beoogde effect zou moeten optreden...

(je moet je zowieso afvragen wat het nut van foundations is, maar dat terzijde)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, daar bestaan primers voor. Foundation brengt als je het op de juiste manier gebruikt en reinigt geen schade toe aan het lichaam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een primer zorgt er natuurlijk niet voor dat er geen stoffen meer via de huid kunnen worden opgenomen, dat is onzin. als je dus bang bent voor stoffen die in foundation zitten (los van de discussie of die angst reëel is), los je met een primer niks op, dan moet je geen foundation gebruiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik stel het op prijs dat je je min motiveert.
En nee, dit is geen onzin. Primer zorgt er voor dat de foundation blijft op de plek waar je het wil. Het gaat over de dagcreme, zodat de stoffen daaruit wel opgenomen kunnen worden door de huid. Foundation trekt niet geheel in de huid zonder primer, maar bepaalde stoffen uit de foundation wel (die geen schade aan richten), de rest van de foundation gaat eraf door het wrijven over je huid. Daarom is een primer al een prima middel, je foundation blijft zitten waar het zit, het trekt niet weg en zelfs met wrijven zorgt het voor weerstand, waardoor het minder snel wordt weg gewreven. De siliconen in het product zorgen voor die weerstand en zijn ondoordringbaar voor de foundation.