Bestaat er een behandeling dat littekens (d.m.v. laser techniek) kan verwijderen of verlichten?

Littekens door automutilatie. Gaat dus over rode snijwonden. Snijden is gestopt! Dus deze vraag gaat echt over de littekens, geen negatieve reacties a.u.b. want mevrouw krijgt hulp.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Er bestaat een Fractionele CO2 laserbehandeling. Op de site http://www.nationaalhuidcentrum.nl/huidverbetering/fractionele-co2-laserbehandeling staat meer informatie en ook ervaringen. Misschien is het de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb in een aflevering van Embarrassing Bodies gezien dat een meisje met littekens van brandwonden behandeld werd met de dermaroller. De littekens verdwenen niet, maar de huid werd wel soepeler en de kleur vervaagde wat.. ik zou je adviseren om advies te vragen bij de dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat mij goed heeft geholpen bij een litteken van een operatie is ongezoete amandelolie. Uiteraard gaat het litteken niet weg, maar het vervaagd wel heel mooi. 2x per dag goed insmeren.

Andere opties zijn misschien plastische chirurgie of een huidtransplantatie, maar of een dermatoloog dat laatste ook doet bij littekens weet ik niet.
Info over plastische chirurgie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Plastische_chirurgie
Info over huidtransplantatie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huidtransplantatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Biodermal Litteken crème - 25ml
Biodermal Litteken Crème is speciaal ontwikkeld om de zichtbaarheid van littekens te helpen verminderen. Daarnaast helpt de crème het littekenweefsel, dat soms hard of pijnlijk aan kan voelen, zacht en soepel te houden. De crème is geschikt voor de behandeling van oude en nieuwe littekens, als ook littekentjes ontstaan door acne.Je kunt hieronder direct Biodermal Litteken Crème bestellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo.

ik ken een creme die de littekens vermindert! en de kleur ook vermindert in ieder geval! (bij mij is het helemaal over gegaan)
Het heet 'Dermatix creme'
ik moet wel eerlijk zijn.... dit creme kost wel €40,00 bij mij bij de apotheek! maar bij mij word het vergoedt.
dus ik zou eens een kijkje nemen bij de Dermatix creme :)