Na permanente haarkleuring is mijn haar na een maand weer licht. Wat doe ik fout?

Ik kleur altijd zelf mijn haar en pak altijd permanente haarkleuring, bijvoorbeeld john frieda mousse. Ik kleur mijn haar altijd midden-bruin. Na een maand is de kleur er al weer bijna uit. Ik ben dan weer lichtbruin. Ik doe alles zoals op de verpakking staat. Wat doe ik fout?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoi mivx dat kan aan veel dingen liggen ten eerste kwaliteit verf het kan zijn dat die niet hard genoeg je haar schubben binnen dringen en dat komt door mischien dat je haar kwaliteit niet goed is ik kleur bijv vandaag ( echt gedaan vandaag toevallig ) mijn haar met een donder bruin en over 2 weken is dat licht bruin omdat ik vroeger mijn haar is ontkleurt heb pakt hij dat niet meer zo goed aan koop kappers verf anders is ? heb je altijd wel betere resultaten beetje meer geld maar het werkt wel veel sucses ;) grt !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste antwoord, dankje, ik ga volgende keer maar naar knegtels een kapperswinkel.

Antwoorden (4)

Je doet vermoedelijk niets fout, maar waarschijnlijk is jouw natuurlijke haarkleur lichter dan middenbruin. Het is zo dat bepaalde kleuren door zonlicht en andere factoren "teruglopen". Dit betekent dat de kleurpigmenten minder worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou kunnen dat je een antiroos shampoo gebruikt zoals head en shoulders. Daarvan vervaagt de kleur ook heel snel.
Het beste is een shampoo voor gekleurd haar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee gebruik ik niet.
Als je normaal gesproken je haar wast met een shampoo of cremespoeling die siliconen bevat, dan belemmerd dit de opname van de kleur, waardoor er minder kleur in je haar terecht en meer erom heen, zoals bij een uitwasbare kleuring, waardoor de kleur eerder vervaagd. Ook kan het zijn dat je je haar te vaak wast, waardoor de kleur steeds iets slijt en je haar tussendoor te weinig kans heeft om te herstellen. Verder kan het zo zijn dat jouw haar beschadigd is, waardoor de schubben die je haar moeten sluiten, niet goed meer sluiten, hierdoor verdwijnt de kleuring ook eerder. Als je het zelf niet weet, vraag het dan eens aan de kapper wat de oorzaak kan zijn. Normaal gesproken hoort zo'n kleuring er 6 tot 8 weken in te blijven zitten, lichte slijtage is normaal, maar er helemaal uit niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is het nummer van de kleur die je gebruikt? Misschien 5.3 of 5.5? Daar zitten rood-tinten in en rood blijft nooit lang zitten. Als je echt middenbruin wilt, zonder 'warmte' of rode gloed, moet je 5.0 (of 6.0 of 4.0) nemen; die zal langer blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb altijd 5.0