Vooral het vochtgehalte, in bodycreme zit het minste vocht, daarna volgt bodylotion en dan met erg veel vocht de bodymilk. Het product met het meeste vocht (de bodymilk) trekt het snelste in de huid. De bodycreme bevat de meeste verzorgende bestanddelen. De bodymilk werkt vooral hydraterend (vocht vasthoudend).
De bodylotion is een tussenproduct het bevat verzorgende bestanddelen, maar werkt ook hydraterend op de huid. Verder de verpakking, de creme zit in een pot, de lotion en milk in een tube of knijpfles.