Witte "buisjes" om de haren, wat is dat?

Mijn vriend heeft een soort exceem op zijn hoofd. Dit veroorzaakt huidschilfers in zijn haar, maar ook een soort witte buisjes (enkele cm lang) om sommige van zijn haren. Heel apart! Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Aan zijn hoofdhuid zelf zie je niet veel, maar het jeukt wel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Haar
3.9K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het Seborrhoïsch eczeem, of ook wel SE genoemd.
Om er zeker van te zijn zul je toch naar een huidarts moeten gaan.

http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGpatientenbrieven/NHGpatientenbrief/PBS1g.htm

Toegevoegd na 5 minuten:
Een tip: Haren en huid wassen met pure olijfoliezeep. Uitstekend geschikt voor mensen met eczeem.
http://www.olijfoliezeep.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik heb 1 woord:

huisarts
!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is hij reeds geweest: huisarts, dermatoloog, etc. Die weten niet wat het is. Hij heeft wel eens een crème van een of ander gehad, maar dat heeft niets opgelost....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan heb ik 2 woorden:
andere huisarts!!!