Bestaat vochtinbrengende crème echt? Of werkt het echt kan ik beter zeggen.

werkt dit echt? Van sint en piet kreeg ik een cadeau voor een gezichtsbehandeling bij de schoonheidsspecialist die aangaf dat mijn huid erg droog en vochtarm was. Zij adviseerde me van dat moisturising crème te gebruiken, vochtinbrengend. Ik dacht het gewoon op te lossen door veel water te drinken...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Kwestie van onderhouden.

Als je een puur leren bank hebt
of schoenen, of een tas,
dan smeer je die af en toe in met een verzorgende creme,
om te voorkomen dat er scheurtjes in komen
door uitdroging.

Dat doe je met je huid ook.

Natuurlijk is veel water drinken goed voor je.
Maar niet overdrijven.
Het meeste gaat echt niet in je vel zitten, maar plas
je gewoon weer uit.

Hier kun je meer informatie vinden over smeren:

http://www.40andperfect.nl/veertigers-en-beauty-en-gezondheid/alles-wat-je-wilt-weten-over-hydratatie/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vochtinbrengende cremes bestaan niet, ze houden het vocht vast, anders zouden we onder de douche vollopen, de vochtvasthoudende cremes werken wel, veel water daarbij drinken is wel belangrijk, van binnenuit moet je ook meewerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Vochtinbrengend' mag een creme tegenwoordig niet meer genoemd worden, omdat dat misleidend is: het kan niet.
'Vochtverzorgend' kan echter wel. Het hersteld dan de natuurlijke bariere van je huid. In sommige cremes zit hyaluronzuur of een ingredient wat de aanmaak van hyaluronzuur stimuleert. Dat zijn de stofjes die ervoor zorgen dat je huid goed gehydrateerd is.