Kan je door het gebruik van lippenstift/lipstick je tanden witter later lijken?

Ik heb best nogal aardig wat gele tanden, Ik ben hiervoor naar de Tandarts geweest om het gele proberen weg te laten halen van mijn tanden.

Mijn tandarts heeft na aanleiding hiervan mijn tanden proberen schoon te maken alleen is het de tandarts niet gelukt ze schoon te krijgen.

Als gevolg hiervan zegt mijn tandarts dat alleen dan de beste oplossing zou zijn dat ik donkere lipstick/lippenstift met een koel tintje
op mijn lippen ga smeren om mijn tanden witter te laten lijken.

Donkere lipstick met een koel tintje/lippenstift is bijvoorbeeld de kleur
donkerrood, wijnrood of donker roze.

Ik ben een jongen van 17 jaar oud. Daarom de vraag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Met name donkere kleuren zorgen ervoor dat je tanden witter lijken. Lippenstift met een gele of oranje tint erin zorgen er voor dat je tanden geler lijken dan ze zijn. Als je dus al wat gele tanden hebt moet je lippenstift nemen die minder geel of oranje bevat. Neem dan niet de hele warme tinten lippenstift.
Gele tanden en lippenstift in koelere tinten zoals donkerrood, wijnrood, donker roze of de bruinere tinten zijn een goede match, deze kleuren werken in je voordeel.
Let er op dat als je van jezelf smallere lippen hebt, dit wel versterkt wordt door donkerdere lippenstift. Smalle lippen kan je het beste met een koelere tint lippenstift opmaken die niet al te donker is.
◦Gele tanden en lippenstift in niet-geel/oranje tinten.
◦Smalle lippen, gele tanden en lippenstift in een koele maar niet te donkere tint.
◦Volle lippen, gele tanden en lippenstift in donkere kleuren.
◦Smalle lippen en witte tanden, dan juist lekker felrode lippenstift of warme kleuren!

Toegevoegd na 3 minuten:
Je tandarts heeft dus gelijk, maar zou net als ik, moeten weten dat dat geen bruikbare tip voor de gemiddelde jongen is, je hebt dus niets aan deze wetenschap, ga eens naar een mondhygiënist, misschien dat die wel iets kan bereiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi, bedankt voor je bevestigende tip;
dan ga ik morgen naar de drogist voor een lippenstift.
Niet geprobeerd is nooit geweten.
De mondhygiënist kan me vast ook niet helpen gezien zij in het zelfde pand van de tandarts werkt.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wat een raar idee is dat. De mondhygiënist kan niet helpen omdat ze in hetzelfde pand werkt. Dat gaat toch nergens over. Een dokter en een fysiotherapeut werken in hetzelfde pand, de dokter kan mijn knie probleem niet verhelpen, dus de fysio ook niet... Ik vind je tandarts ook een beetje vaag trouwens. Ik vraag me af of die wel gestudeerd heeft. Zo´n beetje alle tandartsen kunnen dit doen, en anders kunnen ze wel info geven over waar het wel kan. http://www.tandarts.nl/mondverzorging/behandelingen/bleken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tandarts en mondhygiënist werken samen, maar hebben niet dezelfde opleiding gevolgd, sowieso vreemd dat je tandarts je niet daar naar toe stuurt, zeker om het feit dat ze in hetzelfde pand zitten. Een mondhygiëniste kan veel voor je doen, je gebit uitgebreider schoonmaken dan de tandarts, je adviezen geven wat je zelf kan doen, je adviseren over het bleken van je tanden, zijn een aantal onderdelen hiervan.
Lippenstift roept meer reacties op dan gele tanden, ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik zou het inderdaad ook niet doen, door je naam lijkt het alsof je een man bent (maar uit eigen ervaring hoeft dat niets te betekenen HeerVoldemort = vrouw) Dus ik zou toch maar eens terug gaan naar die (nep)tandarts.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Oh ik had er overheen gelezen dat je ook had geschreven dat je een jongen bent. Niet doen dus die lipstick, dan gaan mensen je meteen "veroordelen". Ik vind het zelf vreemd om een man met lipstick te zien, maar er zijn ook genoeg mensen die het meteen verkeerd vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In bepaalde groepen is dit niet vreemd of raar, tenzij je daarbij behoort, niet aan beginnen, een licht kleurtje dat niet opvallend is, wordt al vreemd gevonden, laat staan uitgesproken, donkere lippen. Maar de keus is aan jou. Dat je tandarts zoveel over lippenstift weet, is wel uniek.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Haha misschien is de tandarts wel een vrouw?
Of behoort deze tandarts wel tot de speciale groep die je eerder noemde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hmmmm okay
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De tandarts is inderdaad en vrouw. vandaar dat ze zoveel over lippenstift weet en het mij aanraad. Ze is volledig afgestuurd met diploma zegt ze, dus... Ik heb haar advies opgevolgd. Ik heb dus gelijk de eerste koelere tint die ik heb kunnen vinden (het was een donkerroze) in de winkel gekocht, en op me lippen gesmeerd. Ik moet met dank aan u en mijn tandarts zeggen:
''Het werkt echt''
Dit is dus een ontdekte en dus vandaag uitgeprobeerd oplossing voor als je je Gele tanden witter wilt laten lijken. Ik heb inderdaad wel wat rare blikken naar me toe gehad omdat ik een jongen ben, maar ach... die heb ik maar gewoon genegeerd.
Even voor de duidelijkheid mensen: ''ik ben gewoon hetero''
Je hoeft dus niet zo'n blik op je gezicht te zetten en naar mij toe te werpen, OK?