Ik wil s ochtends mijn gezicht met koud water wassen om mijn wallen te verminderen. Heeft koud water nadelige gevolgen?

Kan er iets aan je gezicht veranderen als je elke ochtend kout water in je gezicht gooit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.8K
Amadea
8 jaar geleden
Het hangt ervan af of het vetwallen of vochtwallen zijn of het zin heeft daar koud water tegenaan te gooien.
Rieneke1
8 jaar geleden
Als je aanleg hebt voor couperose zou ik geen koud water nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed punt Rieneke, ook bij couperose zijn grote temperatuur verschillen niet goed en verergeren de kwaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij wast iedereen zijn gezicht iedere morgen met koud water

Antwoorden (2)

Het enige nadeel kan zijn, dat je je huid daarmee droger maakt, water heeft een uitdrogende werking op de huid. Maar je hoeft geen water in je gezicht te gooien, los het eenvoudig op, door schijfjes komkommer, of wattenschijfjes gedrenkt in koud water op je ogen te leggen, dit heeft ook meer effect dan een plons water over je gezicht te gooien, omdat dit wat meer tijd nodig heeft. Als je hierna je vingertoppen tegen je neus, in de ooghoek legt en met zacht drukkende bewegingen (leg de vingertop plat en geef wat druk, zet daarna de top weer een stukje verder) richting het oor gaat, bereik je optimaal effect.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Opzich een plusje, maar 't is wel meer werk...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kost wat meer tijd, dat klopt. Maar dan bereik je wel het resultaat dat je wil bereiken.
Bedankt voor de waardering.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aha thanks!
Kraanwater is gewoon zuiver. Er zitten geen irriterende middelen in. Dus nee, dit kan geen enkel kwaad. Ik doe het al 25 jaar elke ochtend en heb een probleemloze huid (hoewel dat misschien meer een kwestie van genen is dan van het water).

Toen ik eens bij een schoonheidsspecialiste was gaf ze wel aan dat water, afhankelijk van de hoeveelheid kalk die er in zit, je gezicht wat droog kan maken. Dat hangt mede af van hoe droog je huid al is.

Dus kort en goed: nee, je gezicht wassen met water is geen enkel probleem. Het frist mij elke morgen op en water kan echt geen kwaad.
Afhankelijk van de samenstelling van je huid kan je eventueel nog een dagcrème gebruiken.