Waarom gebruiken vrouwen make up?

Komt dit voort uit onzekerheid, of is er een andere rede voor.. Vrouwen die geen of weinig make-up gebruiken (omdat ze het nog nodig hebben, of niet graag als een schilderij rondlopen) zijn vaak toch een stuk mooier?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet allen vrouwen hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah dikke vrouwen en make up..whats your deal? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mocht een aantal dagen geleden niet in 1 vraag samenkomen.. ;-)

Antwoorden (13)

Om de sterkere punten nog wat meer te accentueren.
Er is uiteraard verschil tussen make up en make up. een levend schilderij is zelden aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze verschuilen zich onder een masker... Zonder make-up voelen ze zich bloot en betrapt... Dus het is een must, zonder mak-up zal geen ander mens dan mijn man mij zien in het openbaar...

En zij die geen make-up gebruiken zijn naturel... Die laten zien dat ze puur en recht voor zijn raap zijn en niet tot concessies bereid...

En schoonheid is persoonlijk en je mag er niet over twisten... Daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"ze" Spreek liever voor jezelf XiniX, en ga niet antwoorden voor alle vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe nooit make-up hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihih.... Nou, een beetje make up maakt je uiterlijk toch altijd wat frisser, wat..sprekender, meer verzorgt.
Ik hou er ( nog steeds) wel van :)
ik gebruik in principe weinig make-up, alleen lippenstift.
maar als er reden is me feestelijk aan te kleden, dan trek ik ook een lijntje boven m'n ogen, om het helemaal af te maken.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed zo rieneke, zo mag ik het graag horen.
+1
Rieneke1
14 jaar geleden
@tovenaar, ik leg toch uit waarom?
als kers op de taart :)
Om onvolkomenheden te camoufleren en sterke punten te accentueren,komt(bijna) elke vrouw als een godin uit de verf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is ook mannen make up ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er ook een man die het gebruikt? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bewijs....
http://www.beautymix.nl/haarenmake-up/2246/beauty_nieuws_steeds_meer_make_up_voor_mannen
Als alle vrouwen zouden stoppen met make-up, dan zouden er nog steeds lelijke en knappe vrouwen zijn.
het zou dus niets uit maken!!
Het zou heel veel geld besparen er zouden aanzienlijk minder dierproeven nodig zijn!!
Het zou het millieu aanzienlijk minder belasten.
Het zou een eind maken aan de eeuwige wedloop van de vrouwen er leuker uit te zien dan de ander.
Het zou de vrouwen heel veel tijd besparen!
O.K. een beetje make- up bij een bijzondere gelegenheid, is niet zo erg, dat doen we met kleding toch ook al.
Maar zo als het nu gaat, moet je als vrouw wel mee met de ander ,anders val je buiten de boot.
Soms herken ik mijn eigen kleinkinderen niet eens, ander kapsel, andere kleur haar en lagen verf!!!
En soms ogen of ze klappen gekregen hebben!!!
Maar ja hun vriendinnen doen het ook, en hun klasgenootjes en hun moeders!
Soms vraag je , je wel eens af, wat is er nog echt?
Bij sommige blijft er niet zo veel over als ze hun bed in stappen.
We leven in een schijnwereld en veel vrouwen zijn er een onderdeel van.
Vrouwen jullie zijn van huis uit al knap genoeg!!!!!!
Schoonheid moet je uitstralen en niet er op smeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het een vorm is van onzekerheid en je verschuilen achter een masker.Ik vind het echt jammer dat veel vrouwen dat doen niet alleen met uitgaan maar ook elke dag.Geen dag durven ze zonder make up de deur uit.Geen dag durven ze zichzelf te zijn.Echt treurig die vrouwen die zonder dat masker veel meer zullen uitstralen van natuurlijke schoonheid die er toch echt bij iedereen is.Als je maar anders naar een persoon kijkt dan zie je wat normale rimpels van ouderdom misschien of van het lachen of gewoon de mooiste natuurlijke ogen .Stel je nou eens voor dat je een boom die ouder is make up op gaat doen omdat hij een beetje ouder wordt.Of een beest make up op gaat doen.Tis toch eigenlijk in principe hetzelfde ?Hetzelfde geld voor de zgn push up bh,s.Echt een verschrikking om je dood te lachen.Ga je een avondje stappen wat een flater.

Mannen vinden jullie dit echt nou zo leuk ,dat vraag ik me echt af ,om zo bedrogen te worden?Kijk eens diep in jezelf .Je wordt toch gewoon voor l.l gezet of niet soms.
Of vinden jullie het gewoon normaal om een zgn bloedmooie vrouw te versieren en smorgens erachter komen dat alles wat je had in feite een pop is?
Namaak ,en als het nog meer tegenzit zijn de borsten ook nog (als er nog iets is,als de bh weg is)vergroot en van binnen gevult met silliconen.

Eigenlijk doen de vrouwen van alles om maar mooi te zijn voor het andere geslacht je kunt ze het niet eens kwalijk nemen ,want veel mannen vragen er gewoon om ,om het maar netjes te zeggen,bedrogen te worden.

Veel mannen missen de gave om de vrouw nog te zien zoals ze echt is ,van binnen, maar ook van buiten.
Kom op mannen die zich aangesproken voelen laat de vrouw nou eens zichzelf zijn en geef daar eens meer aandacht aan,dan zul je zien dat ook wij een buikje of die oneffen heden van jullie echt wel kunnen waarderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige vissen krijgen een bloedrode kleur in de paartijd.
Sommige duiven zetten een heel hoge borst op en koeren.
En zo zijn er duizenden diersoorten, van padden tot kikkers tot koeien, die op die manier een mannetje c.q vrouwtje lokken.

Mensen doen het ook:

Vrouwtjesmensen smeren felle kleurtjes op het gezicht om de mooie plekken te accentureren en zichzelf nog mooier te maken.

Mannetjesmensen proberen zichzelf groter en gespierder te laten voorkomen, en ook zij proberen zichzelf op te poetsen.

Het komt gewoon voort uit een dierlijk instinct om jezelf mooier te maken dan je bent om zo iemand van je kunne te lokken. Net als de vissen, de vogels, de vlinders de kikkers en de koeien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk zelf om een beetje mooier uit te zien. Vrouwen die bloedmooi zijn gebruiken ook wel eens make-up. Maar er zijn ook vrouwen die overdreven make-up gebruiken. Die zijn juist vrouwen die geen zelf vertrouw hebben. Denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de oertijd onderscheidden mensen zich onder andere al van apen (en andere dieren) door zichzelf te versieren. Nu zijn we wat extremer (http://www.youtube.com/watch?v=E7cE39_R9mo) dan alleen een ketting of wat strepen verf.
Principieel ben ik tegen make-up: het voelt voor mij alsof je jezelf en de rest van de wereld bedriegt. Maar voor toneel is het heel handig, en tegelijkertijd... op een feestje kan het echt een kick zelfvertrouwen geven (bij mij zolang iemand anders het voor me doet)
Ik heb ooit gehoord dat een onopgemaakt vrouwengezicht totaal niet opvalt voor mannen, maar dat is een fabel??
Dus ik denk onzekerheid, onderscheiding, en ook puur voor de lol. En soms praktisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan meerdere redenen voor hebben:je voelt je onzeker omdat je huid niet mooi is of omdat je vind dat je geen uitstraling hebt zonder make-up..maar er zijn ook vrouwen die vinden dat het bij de verzorging hoort van een vrouw en het netter en mooier vinden om het te gebruiken....zonder make-up zijn ze gewoonweg niet klaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Make-up gebruik ik om dezelfde reden als dat ik mijzelf was, mijn haar was, af en toe naar de kapper ga, mijn kleding aan de gelegenheid aanpas, enz.
Zoals sommigen hier propageren, wees toch naturel, sorry hoor maar als ik alles "naturel" zou doen, dan zou ik vast geen "mooie uitstraling" hebben (alleen de lucht al..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onzekerheid en met makeup kun je je mooie punten benadrukken en je slechte verdoezelen. Verder is de mening dat het lelijk is niet van die vrouwen zelf, die vinden het mooi. Ik zelf draag niet veel makeup maar als je mascara opheb is het vaak toch beter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor 't lokken/vasthouden van een (andere/extra) partner.