hoe kan ik het beste mijn haarverf inbrengem?

Dit is het vervolg op de eerdere vraag want ik heb nu de vraag hoe ik het beste kan inbrengen in mijn haar!!!! Ik weet er echt niks van echt waar ;(

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb snel nieuws nodig want ik kan binnenkort weer langs de drogist. Alsvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je scheid je haren en doet was verf op je handpalm en smeert.je pakt elke keer een pliukje haren en smeert met verf. Begin van achter het hoofd en eindig bij je ponny.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Kijk even in je inbox van goeievraag. Daar heb ik je al een tip gegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort, kun je mij die tip alsjeblieft ook toesturen? Ik zit namelijk altijd nogal te kliederen als ik mijn eigen haren verf.

Antwoorden (1)

Uitgebreid:

Als je ergens kleurt waar geen tegelvloer is, of waar je de vloer wilt beschermen. Neem een stuk van dat schilders plastic en dek de vloer af. (Als je klaar bent, oprollen en wegleggen, kan prima vaaker gebruikt worden.

Trek een hemd aan die je naar beneden kan trekken en waar je uit kan stappen zodat deze niet over je hoofd hoeft.

Trek een scheiding horizontaal over je achterhoofd vanaf de onderkant van je oren. Neem de bovenkant van je haar beet draai dit in een dikke knot en zet het vast boven op je hoofd.

Smeer langs de scheiding die is ontstaan met de spuitflacon een streep verf. En smeer dit lekker uit over de uitgroei.

Trek nu een ongeveer een centimeter naar beneden weer een horizontale scheiding, en doe daar hetzelfde met de spuitflacon. Alleen nu smeer je zowel de bovenkant als de onderkant van de scheiding in. En hou de pluk haar met 1 hand vast aan de bovenkant.

Zo ga je door totdat je onderaan bent bij je nek en het haar op is ;-)
Doe daarna al je haar weer naar beneden. En hou het bij elkaar met een haarklem: http://www.bloemschikwinkel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_75_102.jpg (zo’n ding)

Kam al het andere haar 1 kant op. (Ik ga even uit van links naar rechts)

Begin met het de haaraanzet links, trek met de spuitflacon een streep langs de hele haar aanzet. Veeg de verf goed uit langs de uitgroei.

Trek vervolgens een scheidinkje van ongeveer een centimeter verderop, en doe de pluk haar van die scheiding naar links over de eerste verf aanzet heen. Herhaal de vorige stap alleen nu veeg je beide kanten van de uitgroei in.

Zo ga je door totdat je het hele hoofd gedaan hebt en alle uitgroei is behandeld.

Daarna verdeel je de rest van de verf over de rest van het haar. Neem een stuk aluminium folie en verpak je haar daarmee. Het voorkomt eventueel knoeien en de kleur kan beter intrekken.

Met een bakje en kwastje werkt dit misschien ook wel, maar ik heb dat nooit gebruikt.

Heb je half lang haar (net boven de schouders) Negeer dan alles wat ik hierboven geschreven heb en gebruik de haarverf als een shampoo. Smeer gewoon alles lekker in je haar en doe alsof je flink je haar wilt schrobben. Pak wel goed de plukjes achter je oren en in je nek mee, die willen wel eens overgeslagen worden op deze manier.

Het is geen uitgroei behandeling, maar werkt net zo goed voor uitgroei als wanneer je voor het eerst kleurt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Extra stukje over wenkbrauwen in reactie
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Niet om gevraagd maar voor het geval dat: Wenkbrouwen? Kan best ook al staat op het pakje van niet. Dat is een waarschuwing om te voorkomen dat mensen dikke klodders in hun ogen smeren. Neem een wattenstaafje en kleur je wenkbrouwen netjes in. Laat 20 minuten intrekken dan met een washandje goed schoonmaken. Vervolgens wat conditioner uit het pakje goed insmeren en lekker laten zitten totdat je de verf gaat uitspoelen. Haarverf niet langer dan 20 minuten laten zitten in je wenkbrouwen, anders worden ze te donker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen slecht antwoord, maar wel een paar opmerkingen, gebruik geen metalen bij het verven van haren, dat kan oxideren waardoor vreemde kleuren ontstaan. Plastic kammen en eventueel bij lang haar plastic haarclip. Aluminiumfolie over thuisgebruik haarverf is meestal ook uit den boze om deze reden (tenzij anders vermeld in de gebruiksaanwijzing). Wenkbrauwen verven kan inderdaad met haarverf (is net zo goed en gevaarlijk als wimperverf voor thuisgebruik), de methode die jij noemt is prima, alleen smeer om je wenkbrauwen vaseline en laat het bij voorkeur door iemand anders doen, dit wil je echt niet in je ogen, laat de wimpers door een schoonheidsspecialiste doen. Kies voor de wenkbrauwen altijd een tint lichter dan je uiteindelijk wil bereiken, wenkbrauwen vallen snel te donker uit. Nog 1 laatste tip, knijp de tube leeg in een bakje en doe de vloeistof ook in een bakje, meng dit en begin direct met kleuren, dat is makkelijker aanbrengen met de kwast en zuiniger dan uit het flesje spuiten. Gebruik bij lang haar (langer dan de schouders) 2 verpakkingen.