hoe krijg ik mijn haar stijl zobder stijltang of speciale haarproducten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je wel een föhn hebt, dan kun je nadat je je haar gewassen hebt, je haar drogen met de föhn, de föhn moet je dan van je hoofdhuid af houden en richting de punten van je haar laten blazen, terwijl je je haar strak kamt, je volgt met de föhn de kam van boven af.
Met deze methode krijg je je haar wel steil, bij echte krullen steiler, maar als je haar in aanraking komt met vocht, komt de originele vorm er weer in.
Heb je geen föhn, dan blijven kammen tot je haar droog is, ook dit geeft geen langdurig resultaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb het mensen wel eens zien doen met bakpapier en een strijkijzer. Maar hoe veilig en handig dat is...

Antwoorden (3)

Het strijkijzer . Indien het haar lang genoeg is gooi het op de strijk plank . En vraag iemand die handig is ga er op de juiste hoogte voor zitten enz. Begin niet op de heetste stand , gebruik wat olie of naaimachine olie in een noodgeval of sla olie , olijf of verzin wat . Wel eerst het strijkijzer schoonmaken ook naar afloop . Bij kort haar zet rollers strak op je hoofd draai ze slippend strak . Succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
“Zet hem niet gelijk op de heetste stand”, lijkt me inderdaad niet verstandig.
Zet je strijkijzer op de koudste stand, meestal staat dat aangeven met 1 stipje. Leg een pluk haar op de strijkplank en leg daar een theedoek op. trek de pluk haar strak door zachtjes te trekken aan de punt en strijk de streng haar glad, met het strijkijzer op de koudste stand, zo bewerk je je hele haar. Het is een hele klus en heel slecht voor je haar. Bovendien kun je niet dicht bij de hoofdhuid strijken, omdat je dan mogelijk de hoofdhuid raakt en de punt niet glad op de plank kan leggen vanaf de hoofdhuid.
Er zijn hierbij 2 opties.
1: Ga je haar permanenten. Als je al een beetje slag in je haar hebt, werkt dit tegenovergesteld en gaat de krul er dus uit.
2: Ik raad runderbouillon aan, zo heet als het maar kan. voorzichtig! niet op je hoofdhuid, alleen op je haren. Dit heeft hetzelfde effect als een stijltang, of zoals wat hierboven is geschreven, met een strijkijzer.

veel succes met het stijlen van je haar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op youtube staat een filmpje waarbij de persoon met nat haar het op haar hoofd clipt met bobby pins en ze ermee slaapt.

https://www.youtube.com/watch?v=m1RO-d1Z9Hs
https://www.youtube.com/watch?v=hWHG4m16rCM