Krijg je bij sportoefeningen meer striae?

Hoi, ik ben 16 jaar en heb striae op mijn heupen en een beetje op mijn billen. Wordt striae erger als ik gewoon oefeningen doe zoals squates en lunges? Of heeft dat er geen invloed op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Striae komen door uitrekken van de huid van binnenuit, wat er aan de buitenkant gebeurt heeft er geen invloed op. Als jij zorgt voor voldoende vocht en vet in jouw voeding dan zouden ze niet erger moeten worden.
Ritsuka
9 jaar geleden
Alleen als je echt heel veel spieren op zou bouwen in korte tijd.
Je bent volgens mij een vrouw, dus dat gebeurt niet zomaar.

Antwoorden (1)

Ja, sporten en striae gaan vaak samen. Door het sporten groeit je lichaam snel, wat je ook ziet bij de buik van zwangere vrouwen. Je onderhuids bindweefsel onder de huid kan die snelle groei niet volgen en zal kleine scheurtjes gaan vertonen, het zgn striae. Striae komt op vrijwel het hele lichaam voor, zowel bij vrouwen, als mannen. Al hebben mannen hier wel minder last van.