Welke scheermesje is het beste om de bikini lijn te scheren?

Ik heb al heel wat geëxperimenteerd om de juiste methode voor mezelf te vinden om de bikini lijn te scheren, helaas nog steeds niet gevonden. Om het geregeld professioneel te laten harsen heb ik op het moment helaas het geld niet echt voor.

Nu kwam ik op internet tegen dat je beter met mannen scheermessen kunt scheren dit wil ik dus misschien gaan uit proberen MAAR welke kan ik dan het beste kopen ?
Ik zit zelf te denken aan wilkinson of gillette maar er is zoveel keus dat ik het gewoon echt even niet meer weet..
De QUATTRO TITANIUM PRECISION of de HYDRO 5 of toch een Mach 3 Turbo of toch een van de andere soorten.

Ik kwam er ook een tegen speciaal voor de bikini lijn de QUATTRO FOR WOMEN BIKINI is deze misschien toch beter.
En om ze nou allemaal te gaan kopen is ook zo over dreven.

Het gaat mij er trouwens vooral om dat ik geen ingegroeide haren meer heb daar heb ik heel snel last van.
Heb zelfs geprobeerd met pincet die ik wel goed gereinigd had maar dat was heeeel veel werk en tevens weer last van ingegroeide haren.

Ook heb ik nog gekeken voor een wax set voor thuis daarvan is de link : http://thewaxingshop.com/startsets-harsen-waxen/vast-startsets/brazilian-wax-starterset-voor-mannen-en-vrouwen-kopen.html
Maar ik heb gelezen dat je juist door harsen en waxen meer kans hebt op ingegroeide haren en dat wil ik juist voorkomen.

Verder scrub ik de huid en gebruik ik 2 keer per dag vanish pfb.
Hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet met de mode meegaan, haar is hip! http://www.zita.be/lifestyle/nieuws/1806310_schaamhaar-is-weer-hip.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha nou dan ben ik liever niet hip ;)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik zelf zweer bij de mannen mesjes van gillette, geen wegwerp, ik vind dat net slachtmessen, haartjes blijven erin hangen, en huid trekt stuk. Maar heb je al eens aan ontharingscreme gedacht?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Oh ik bedoel Mach3 mesjes van Gillette.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent al de 2e die het over Mach3 van Gillette heeft, dus daar word ik nu wel benieuwd naar. Ontharingscreme heb ik wel eens voor mijn benen gebruikt en dat vond ik echt 10 keer niets... Liefs,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb gekozen voor de mach3 aangezien die ook in de aanbieding waren , ben benieuwd!

Antwoorden (5)

Wat ik het beste scherpste mesje vind is de blauwe ( Etos/ kruidvat/ AH) van Gilette. Wegwerk- 2 mesjes en een wit randje er bovenop.
Die moet je alleen wel na 3x gebruik vervangen. Maar van alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb is dat het beste. Ik weet niet hoe ik een fotootje moet neerzetten maar het is vrij gemakkelijk te vinden. zitten er 10 in een zak of 5 aan een kartonnetje. En gebruik schuim. veel vrouwen doen t alleen met water... :)

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.google.nl/search?q=gillette+blue+2&hl=nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=rFHbT8aaLI-r8AOw4NCqCw&ved=0CIUBELAE&biw=1600&bih=827
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik (man) vind voor onder de gordel ook de betere wegwerp mesjes met 2 mesjes het beste. De laser 2 / laser II bij o.a. de action is degene die ik gebruik. (10 in een zakje, kost bijna niks)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje voor je antwoord, heb ik wel eens zien hangen volgens mij.. Kan ik idd wel eens proberen met maar 2 mesjes want heb ik volgens mij nog nooit gebruikt. Liefs,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wel de blue 2 PLUS hoor die hebben dat ding wat zeg maar glijdt.. dat witte stripje bovenop :)
Ik scheer al jarenlang benen en bikinilijn onder de douche met mannenscheermesjes van de Lidl. Niet de wegwerpertjes, maar de mesjes die je met een houdertje gebruikt. Zodra je het gevoel krijgt dat het niet meer lekker glijdt (na een paar weken) neem je een nieuw mesje. Als 'scheerzeep' gebruik ik gewoon doucheschuim dat ik met een spons flink 'opschuim'.

Hoe dieper je de haartjes verwijdert, des te meer kans op ingroeien. Epileren en waxen is in jouw geval dus juist af te raden. Wellicht is het voor jou zelfs beter om wat minder 'diep' te scheren zodat de haartjes geen kans krijgen om in te groeien (omdat ze nog een klein beetje boven je huid uit steken), dus dan moet je juist niet zo'n superspacy scheermes hebben met 4 zwaarden er aan gemonteerd, maar een huis-tuin-en-keukenscheermesje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wist niet eens dat ze dat bij lidl hebben. Ik heb nu van die shaving oil kijken of dat wat is. Volgens mij heb ik nog nooit een scheermes gehad met heel weinig zoals jij het zegt zwaarden. Bedenk me trouwens net dat ik wel eens van de action scheermes had met maar 1 zwaard super goedkoop maar daar werd ik wel rood van maar daar zat dan ook geen verzachtende strip enz op weet niet hoe ze dat officieel noemen. Liefs,
Ik scheer altijd met gilette mach 3. Je merkt een groot verschil tussen 'goedkopere' scheermesjes en de echte gillete
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
merk jij ook met ingegroeide haartjes verschil tussen goedkoop en duurdere mesjes? of heeft dat meer met de gladheid te maken dat je de duurdere beter vind? Liefs,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ingegroeide haartjes niet. Maar het scheren gaat vlotter. Ook blijft het langer glad en minder iritatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dames? ik zou aanraden ( zo werkt t dus bij de mannen) als je last hebt van ingegroeide haren.. maak het te shceren gedeelte warm. dat verzacht de huid. dan heb je al minder pijn. het mesje nat maken en IN de richting van de haargroei scheren. TEGEN in veroorzaakt dus ingroei. Neem aan dat het down under ook zo werkt ( ik bedoel niet Australie) :) En na elke haal. de mesjes afspeolen en aftikken. ( dan gaan de haartjjes eraf en de dode huidcellen... ) en mocht je toch irritatie hebben ( gevoelige huid) ga dan verder met koud water en kijk hoe dat voelt. het is vaak t een of het ander.... maar dat kan per keer verschillen.
En bijhouden :) dan gaat het sneller en wen jij en je huid eraan. liefs mona :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tips! Maar ik kan dus beter voor Gillette kiezen als voor wilkinson volgens jullie ? Liefs,
Ik gebruik de mesjes van Gillette, ladyshave.
Die zonder gelkussentje, ik gebruik geen zeep maar richt de douche er goed op!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit gaat bij mij zo echt niet goed werken helaas, maar fijn dat het bij jou zo makkelijk gaat!
Ik gebruik hiervoor gewoon de vrouwen Gillette Venus Breeze, ik heb ook een tijdje geëxperimenteerd maar je merkt toch duidelijk het verschil en met de goedkopere mesjes haal je gemakkelijk je gehele been open, laat staan hoe dat gaat bij de bikinilijn. De mannenmesjes hebben geen kussentjes en gaan minder lang mee, dat vind ik een nadeel.

Bestel ze sinds kort bij scheerplan.nl , daar zijn de mesjes wat goedkoper dan elders op internet. Succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!