Wat zijn goede producten voor een gevoelige huid met acne?

De meeste huidverzorgingsproducten tegen acne en andere onzuiverheden zijn gericht op de vette of gecombineerde huid, maar ik heb een gevoelige, droge huid mét acne! Mijn huid reageert over het algemeen dus niet zo goed op producten tegen acne, en wordt er heel trekkerig van. Ik heb al een aantal verschillende producten / productlijnen geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes.

Wat zijn betaalbare merken of producten tegen onzuiverheden voor de droge, gevoelige huid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wat bij veel mensen goed helpt tegen acne is Zinktabletten. Deze bestrijden de acne van binnenuit in plaats van buitenaf dmv een zalfje of gel. Ik gebruik het nu zelf een tijdje en ik kan zeggen dat het goed werkt.

Ik gebruik deze: https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/zink

PS. Niet meer zink innemen dan staat voorgeschreven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik gebruik dit trouwens in combinatie met facewash van Oriflame, om een schone huid te houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goede tip, je kunt het combineren met een creme waar zink in zit, zinkzalf of Sudocreme. Doe dit dan wel voor je gaat slapen, want er blijft een witte waas achter op je gezicht.
http://www.beautylab.nl/sudocrem-voor-luieruitslag-en-acne/
Aloe Vera gel helpt erg goed tegen acne en een droge/gevoelige huid. Bij De Tuinen heb je een hele aloe vera-lijn met face wash etc. Ik gebruik het zelf ook en mijn huid is er erg op vooruit gegaan. Ook kan je tegen de droge huid een huidolie gebruiken als arganolie, jojobaolie, amandelolie of vitamine e-olie.