Hoe zorg ik ervoor dat de huid van mijn hals minder droog is zodat je me parfum beter ruikt?

Mijn hals is heel droog.
Altijd al.
Maar ik heb het idee dat je daardoor mijn parfum minder lang ruikt.
De vraag is daarom , hoe zorg ik ervoor dat de huid in mijn hals minder droog is/wordt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (4)

Bij de drogist kun je verschillende crèmes voor het gezicht kopen. Bij een wat gevoeligere huid, kun je ook naar de apotheek gaan voor een wat duurdere (en waarschijnlijk betere) crème. Deze crème voor het gezicht, kun je dan 's avonds aanbrengen op je gezicht en hals. Ook kun je een gezichtscrème nemen zonder parfum erin, en deze vóórdat je je eigen parfum opspuit, in de hals.

Toegevoegd na 6 minuten:
Veel producten en tips voor de gezichtshuid, gelden ook voor de hals. Hier nog wat meer tips tegen een droge huid:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dit ook op mijn armen... sinds ik vaseline gebruik met aloe Vera. (Kan ook zonder) is het een stuk minder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer een crème te gebruiken die speciaal voor hals en gezicht is. Bij bodylotion in het gezicht, hals en soms decolleté krijgen veel mensen last van een onzuivere huid en pukkeltjes.
Wel kan de alcohol in jouw parfum ervoor zorgen dat je huid geïrriteerd raakt of wat droger wordt, afhankelijk van de gevoeligheid van je huid.

Je kan ook proberen om je parfum op andere plaatsen aan te brengen, bijvoorbeeld op je kleding. Ik doe meestal parfum op mijn handen, en strijk dan een beetje net onder m'n kaken, verder spuit ik een beetje door m'n haar of op mijn kleding. Sommige mensen spuiten parfum in de lucht, en lopen er dan doorheen, wat zorgt voor een subtielere geur, of dit werkt is ook afhankelijk van hoe sterk je parfum is en hoe snel het vervliegt.

NB: als je parfum op je polsen spuit, wrijf je polsen dan niet tegen elkaar of in je nek. Hiermee maak je de geurnoten kapot, en verandert de geur van je parfum.

Als je vindt dat je parfum nog steeds niet ruikt zoals je wenst, overweeg dan om een ander parfum te nemen. Een parfum ruikt namelijk niet bij iedereen hetzelfde, de uiteindelijke geur is afhankelijk van de zuurtegraad van je huid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je over het algemeen last hebt van een droge huid, douche dan niet te lang en niet te heet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Al die informatie wist ik al. Maar het ging om de droogheid in me hals
Koop bij het parfum de bodylotion die daarbij hoort. Als je de parfum op doet breng dan eerst de bodylotion aan en spray vervolgens de parfum erop. Dit is ideaal voor een droge huid; je blijft gehydrateerd waardoor het parfum minder snel verdampt.
Gebruik wel de bijpassende bodylotion want als je een andere bodylotion erbij gebruikt dan kan dat het parfum beïnvloeden waardoor het natuurlijk heel anders gaat ruiken.