Hoe voorkom je dat je zweet onder je borsten?

In de zomermaanden zweet ik altijd heel ernstig onder mijn borsten
De huid eronder gaat altijd irriteren en snachts krab ik alles open
Dit doet best wel zeer
Weet iemand wat ik hier aan kan doen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Op een plek waar je huid tegen huid hebt ga je sneller zweten.
Dit is vervelend en je zou in je bh in de plooi waar je zweet een inlegkruisje kunnen doen. Dit neemt het vocht op. Zorg ervoor dat je huid niet nat blijft.
Dep het goed droog wanneer je merkt dat het vochtig is.
Wanneer je wrijft heb je eerder dat je de huid beschadigd.
Ook na het douchen goed droogdeppen.
Heb je wondjes, neem een wattenschijfje met sudocrem of calendulan zalf en stop dit in de bh zodat het blijft zitten. Dit gaat verdere irritatie tegen.

Zo droog mogelijk houden is het toverwoord. Liefst, ga Savonds eens met blote borsten slapen of tv kijken bijvoorbeeld. Zo kunnen de wondjes goed helen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit werkt denk ik wel
Bedankt voor de 2 antwoorden op mijn vraag

Andere antwoorden (2)

Antischimmelpoeder kopen zoals daktarin opf miconazo als het echt erg is of als het mee valt eerst eens talkpoeder gebruiken. Raadpleeg je huisarts als het een probleem is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoewel een oude vraag, toch een actueel probleem. Ik stop een eenmaal gevouwen tissue keukenrol onder elke borst en gebruik Sudocreme. Sowieso fantastisch spul voor plekken waar je huid gaat smetten.
een jaar geleden