Kun je make-up invriezen?

Tijdens een citytrip kwam ik in een hostel met bedwantsen. Om hiervan af te komen heb ik al mijn kleding van die reis direct op warme temperatuur gewassen. Ze kunnen ook door bevriezing worden uitgeroeid. Blijft mijn make-up goed als ik het voor twee weken in een vriezer van rond de -20 stop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Voor een nachtje kan het zeker geen kwaad, al moet je dan wel de bovenste laag van je foundation en poeders eraf schrapen na ontdooien en weggooien. Lippenstift kan probleemloos, daar hoef je na ontdooien niets meer aan te doen. Langer dan 1 nacht zou ik je niet aanraden, dit omdat dan de structuur stuk vriest, waardoor je make-up niet meer bruikbaar is. Na ontdooien blijft de make-up (op lippenstift na) nog maar kort te gebruiken, denk aan maximaal 1 maand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan wel maar dan moet je eerst de losse delen eraf halen en alle pottjes/flesjes enz. Goed dichtmaken!