Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe knoop ik een vierkante doek om mijn hoofd?

Ik heb vanaf a.s. maandag dreads. En nu heb ik een nachtmutsje besteld, om deze te beschermen. Dit blijkt een vierkante doek te zijn, zonder beschrijving!
Wie kan mij makkelijk uitleggen hoe je deze om doet..?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet niet precies hoe je het bedoeld, maar ik ken alleen de tulband manier. Eerst buig je voorover, dan leg je de doek recht over je hoofd, dus niet van punt naar punt. Je pakt de doek samen bij het deel dat voor je hoofd hangt. Dan draai je het deel 'om zijn eigen as' zegmaar. Dan gooi je hem over je hoofd en doe je het uiteinde onder het deel wt op je hoofd zit. Hopelijk heb je er wat aan :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je een grote zakdoek bedoeld met 4 knopen.
Eerst maak je in 2 punten,(naast elkaar) een knoop. Dan meet je of dit op je hoofd past. Dat doe je door de knopen naar voeren te laten wijzen(voorkant gezicht) en dan trek je de zakdoek naar achteren.
Blijft de zakdoek goed hangen dan is de ruimte goed, anders de knoop kleiner maken als het te krap is, of de knoop just groter maken als het te ruim zit.

Als je deze knopen eenmaal goed hebt(beetje oefenen) dan maak je dezelfde knopen achter op de andere 2 punten. Als het goed is blijft de zakdoek perfect zitten.

Ik het toch te ruim of te krap, dan maak je de knopen naar behoefte kleiner of groter.

Toegevoegd na 7 minuten:
Bedeol je een bandana, zoals op je profielfoto, kijk dan onderstaande video
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding