hoe kan je weten of er glas in je hand zit?

Ik heb perongeluk een raam kapot gemaakt..en heb wondjes.. ik weet niet of er glas inzit, hoe kan ik het weten?

Toegevoegd na 34 minuten:
Ik heb ook een wondje, waar een beetje paars van kleur opzit vind er dan daarin glas plaats?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.6K

Antwoorden (3)

Door goed te spoelen met water,ga voorzichtig knijpen op het wondje als je gelijk een matig tot hoge pijnprikkel voelt is de kans aanwezig dat je een glassplinter of glasstukje in je huid zit.

Als er wel glas in je huid zit en je krijgt het er niet uit , laat het zitten , je lichaam drukt het er zelf weer uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hand over een handdoek schuren. Voel je van zelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er kunnen glasscherven van een halve millimeter in blijven zitten, die je met het blote oog niet eens kan zien.

Je kunt het beste een paar röntgenfoto's laten maken, als je zeker van je zaak wil zijn.