is silicone polyquaternium-18 hetzelfde als polyquaternium-18?

Ik wil het liefst de meest onschuldige vormen van silicone ingrediënten in mijn shampoo.

Op de fles die ik nu gebruik staat het ingrediënt 'silicone polyquaternium-18'

Als ik dat ingrediënt google, kom ik alleen maar op 'polyquaternium-18' , zonder dat silicone er voor dus. Ik wil weten of dit hetzelfde is.

Als het namelijk hetzelfde is, dan zou het oplosbaar zijn in water en niet voor build-up in het haar zorgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Silicones zijn polymeren. Er staat onder de wikipagina voor polyquaternium http://en.wikipedia.org/wiki/Polyquaternium dat het een polymeer is. Er zijn verschillende soorten polymeren, en ook verschillende soorten polyquaternium's. Dus de fabrikant in deze heeft voor een bepaalde soort polyquaternium gekozen en gebruikt, dat vrij specifiek is en minder voorkomt dan de rest tezamen. Niks vreemd aan het handje dus, je kan er rustig vanuit gaan dat dezelfde eigenschappen die gelden voor polyquaternia over het algemeen ook voor de silicone-variant gelden. De silicone zelf lijkt me nou niet bepaald schadelijk. Wat betreft de polyquaternium, weet ik er niet zoveel van, dus je kan beter op die term blijven doorzoeken naar gezondheidseffecten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100