ik heb een hele vette hoofd huid en hierdoor word mijn haar ook heel vet, zie uitleg wie kan mij helpen?

mijn hoofdhuid is heel vet en ik was het al met babyshampoo in de hoop dat het minder word. maar mijn hoofdhuid voelt ook heel vet en als ik op mijn hoofd krap komt er iets geels onder mijn nagels wat ook heel vet aan voelt. ik weet ook niet precies wat het is maar dat heb ik altijd na 1 dag mijn haar niet wassen. weet iemand wat ik hier tegen kan doen of wat het is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ik zou als ik jou was even langs de dokter gaan. Dan krijg je waarschijnlijk een speciale shampoo en tips.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je produceert teveel talg, dus moet je je hoofdhuid ontzien, borstel of kam je haar maar 1 keer per dag kort, masseer de hoofdhuid niet, ook niet tijdens het wassen, zit niet met je handen door je haar te wrijven, bouw het wassen af, eerst om de dag, dan om de 2 dagen enz. tot je 1 keer in de week je haar wast, doe dit met een neutrale shampoo, bijv van Neutral of Sebamed.
Helpt dit niet, dan naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je het een vies idee vind was je het met cremespoeling zonder silicone. ipv shampoo http://www.beautygloss.nl/2011/10/15/filmpje-conditioner-only-je-haar-wassen/ hier kan je een filmpje zien met alle uitleg. Zorgt er echt voor dat je haar rust krijgt. Van silicone word het sowieso vet. Die herken je door dat ze eindige op cone of xane Ik heb het zelf ook een maand gedaan en werkt echt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 keer per week je haar wassen is niet vies, tenzij je in een omgeving werkt of woont waar het vies wordt, bijv, stoffige, rokerige,stinkende of vette(cafetaria, viswinkel) ruimtes.
Als je vaker dan 1 a 2 keer per week je haar wast, doe dat dan met lauw water, anders activeer je je talgklieren weer.
Veel kwaaltjes ontstaan door te veel wassen.
met je hoofdhuid bedoel je dan de huid onder je haar of ook je gezicht.
dat gele is waarschijnlijk talg dat is heel natuurlijk en houd je huid soepel in de pubertijd word dit door hormonen extra aangemaakt (daarom hebben pubers ook meer acne (pukkels))

als het alleen onder je haar zit kun je proberen (in de vakantie ofzo) om het minder te wassen als je je haar dagelijks wast word het ook sneller vet.

ook kun je kijken naar een andere shampoo

misschien heb je nog wat aan deze site's
http://www.hairweb.nl/haar-vet.htm
http://www.haarweb.nl/forum/archive/index.php/t-2934.html
http://www.kapsels.net/hoofdhuid.htm

hoopt dat het helpt

(als dit verkeerd begrepen is dus dat je echt je gezicht bedoeld meld het ff zoek ik dat voor je op :) )

Toegevoegd na 54 seconden:
ook kan het helpen om minder te borstelen (omdat je dan de talg minder door je haar verspreid)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okey mooi :)
en graag gedaan
Beste ,Belle was je haar je hoofd huid als het vet is anders kan je huid ook niet ademen. Met niet te warm water (heet water of stevig masseren werkt activerend Vd talg klieren ) dat wat onder je nagel komt is talg met huid schilfers . Tja het baby shampoo verhaal er is wat voor te zeggen maar ook een hoop tegens !?!?baby shampoo is niet gemaakt om talg goed te verwijderen (baby's )hebben bijna geen vet haar :) wel missen die shampoos stoffen die in je oogjes prikken :) het spoelt vaak niet goed uit en je krijgt er dof haar van . Probeer het even mogelijk tot rust te brengen met die baby shampoo maar gebruik je het al een tijdje en het biedt je geen oplossing ! Wissel het af met een shampoo tegen vet haar . In de leeftijd Vd pubers :) is het heel normaal om vet haar te hebben dat breng je niet tot rust dat komt gewoon tot rust . Dus gewoon wassen met lauw water , evt nog koeler na spoelen (sluit de huid ) niet hard boenen en de hoofdhuid met rust laten . Wel zon , buiten lucht , en toch goed zweten dan toch je haar wassen . Anders ontstaat irritatie Vd hoofdhuid .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is ook een kwestie van niet te veel je hoofdhuid masseren, je hoofdhuid zo min mogelijk irriteren!

Ik heb nog een aantal tips voor je gevonden op
omaweetraad.com