hoe lang blijft de huid rood na het harsen?

om 5 uur heb ik een feest. het probleem is dat ik kleine haartjes op mn bovenlip heb (als een snor zegmaar) ik denk dat het best wel opvalt enzo. Mijn vraag is dus, hoe lang blijft mijn bovenlip rood na het harsen? ik heb het nog nooit eerder gedaan en ben 16 jaar. Maar ik wil het nu wel graag doen. want ik zit er mee. Ik hars het dan met Veet gezicht easy strips. maar ik heb geen nabehandelingdoekjes. heeft iemand tips??
dankjewel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
verschilt per persoon, bij mij blijft het echt lang rood

Antwoorden (1)

De huid is het gevoeligst bij de eerste keer harsen, als je geluk hebt, is de roodheid binnen een uur verdwenen, maar in de meeste gevallen houdt de roodheid langer aan. Een nabehandeling heb je eigenlijk wel nodig, misschien heb je Nestosyl, Sudocreme of Cardiflor in huis, dat kun je ook als nabehandeling gebruiken. Was je handen voor het harsen, ontvet de huid. Breng het strookje aan vanaf het midden van je bovenlip, duw het zachtjes aan vanuit het midden naar de zijkant van je lip (met de haargroei mee). Span de huid met 1 hand en trek met de andere hand, zijwaarts, dus niet omhoog, de strip vanaf de hoek van je lip, naar het midden (tegen de haargroei in) eraf. Leg direct een vingen over de geharste plek. Dan voel je de pijn minder. Vervolgens doe je de andere kant van je bovenlip op dezelfde manier en dan het midden. Smeer daarna een creme of zalf op de huid, liefst met een zachte desinfecterende werking. Laat de creme er minimaal een half uurtje opzitten. Daarna kun je eventueel de roodheid camoufleren. Dus of het lukt voor vijven?? Het ligt eraan hoe je huid reageert. Dat is bij iedereen anders.
Succes en veel plezier op het feestje.