Hoe kan ik mijn rood geverfde haar (kleurhoogte 7) blonder maken (kleurhoogte 8) met het mooiste resultaat?

Mijn eigen haarkleur is middenbruin (hoogte 5), maar ik verf het met professionele haarverf (ontwikkelcreme 6% en soms 9%) in een koperroodtint (hoogte 7). Omdat ik steeds grijzer wordt, wil ik proberen mijn haar blonder te maken. Het hoeft niet door en door blond, een honingtint lijkt me mooi (zodat het warme van het roodkopere er niet uit hoeft).

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat doe je, of nog beter, laat je doen, door eerst te ontkleuren tot 1 tint lichter dan de kleurhoogte die je wil bereiken. Dan kun je bepalen, of kan er bepaald worden, hoe de kleur zich ontwikkeld heeft en dan kan er de gewenste kleur overheen gezet worden, of een kleur die door menging van je ontkleurde haar, met een andere kleur de gewenste haarkleur krijgt. Zo krijg je het mooiste resultaat. Haar lichter maken en een bepaalde kleur bereiken, vereist enige kennis, voor iemand die geen of weinig kennis op dit gebied heeft, is dit bijna niet te realiseren, je moet een aardig kleurenpalet tot je beschikking hebben, om ter plekke de kleur te bepalen en te maken. Zo een paar verpakkingen kopen, kan niet, je weet van te voren niet, hoe je kleur uitvalt na het ontkleuren en daarom is het onmogelijk de juiste kleur van te voren te kiezen. Ik adviseer je dus, dit door een kapper te laten doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100