Hoe kan ik mijn rood geverfde haar (kleurhoogte 7) blonder maken (kleurhoogte 8) met het mooiste resultaat?

Mijn eigen haarkleur is middenbruin (hoogte 5), maar ik verf het met professionele haarverf (ontwikkelcreme 6% en soms 9%) in een koperroodtint (hoogte 7). Omdat ik steeds grijzer wordt, wil ik proberen mijn haar blonder te maken. Het hoeft niet door en door blond, een honingtint lijkt me mooi (zodat het warme van het roodkopere er niet uit hoeft).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Dat doe je, of nog beter, laat je doen, door eerst te ontkleuren tot 1 tint lichter dan de kleurhoogte die je wil bereiken. Dan kun je bepalen, of kan er bepaald worden, hoe de kleur zich ontwikkeld heeft en dan kan er de gewenste kleur overheen gezet worden, of een kleur die door menging van je ontkleurde haar, met een andere kleur de gewenste haarkleur krijgt. Zo krijg je het mooiste resultaat. Haar lichter maken en een bepaalde kleur bereiken, vereist enige kennis, voor iemand die geen of weinig kennis op dit gebied heeft, is dit bijna niet te realiseren, je moet een aardig kleurenpalet tot je beschikking hebben, om ter plekke de kleur te bepalen en te maken. Zo een paar verpakkingen kopen, kan niet, je weet van te voren niet, hoe je kleur uitvalt na het ontkleuren en daarom is het onmogelijk de juiste kleur van te voren te kiezen. Ik adviseer je dus, dit door een kapper te laten doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord crea. Ik vraag mij nog iets af, in de hoop dat jij hier als kenner een antwoord op hebt. Ik heb gelezen dat je 4-5 tinten lichter kunt verven door 12% ontwikkelvloeistof te gebruiken en 40-50 minuten in te laten trekken. Klopt dat of is dat alleen van toepassing op ongekleurd haar?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit met 12% gaan ontkleuren, dit is alleen geschikt voor het geheel ontkleuren en kan je huid sterk irriteren. 9% moet voldoende zijn om je haar maximaal 6 tinten op te lichten, je moet tussendoor even op een plukje checken hoever je haar ontkleurd is, is het nog niet ver genoeg ontkleurd, dan smeer je het plukje weer in en laat je het langer intrekken. Ik verwacht dat je met 9% aan een ruim half uurtje intrekken genoeg hebt, om 5 tinten op te lichten. Het maakt weinig uit, of je gekleurd haar, of natuurlijke kleur ontkleurd. Wel moet je rekening houden met flinke schade aan je haar, verzorg je haar dus optimaal als het ontkleurd is.
Succes.