Is het verstandig om laagjes te nemen als je dun haar hebt?

Ik heb nu stijl gemiddeld lang dun haar maar wil het in model knippen. Het liefst in laagjes maar ik hoorde dat het dan zo uitdunt dat je haast niets meer overhoud. Anderen zeggen weer dat het juist goed is voor het volume. Ik weet het niet meer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Niet uitdunnen natuurlijk. Maar in laagjes laten knippen, en dan zodanig dat de binnenste haren korter zijn dan de buitenste, dat levert wel degelijk volume-effect op. Zo laat ik het altijd doen, en het lijkt daarna echt anderhalf keer zo dik als vóór de knipbeurt.
Amadea
10 jaar geleden
Inderdaad niet uitdunnen, laagjes kan wel en je haar zal er veel volume door krijgen maar als je haar snel pluist, moet je het niet doen. Ik heb dat gedaan en nu pluist mijn haar echt heel erg omdat mijn haar zo licht is...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je héél dun en wat langer haar hebt is het af te raden. De punten van de onderkant van je haar lijken dan dunner, omdat het haar wat daar normaal overheen valt korter word geknipt. Probeer eens de bovenkant vast te zetten (dus een horizontale scheiding van net boven het oor tot net boven het andere oor), dan kun je een beetje zien hoe dun je onderste punten dan worden. Als dit dan heel dun is zou ik het niet doen. Je kan ook van de lengte een stuk afhalen (net onder schouders) en dan een klein beetje in langere laagjes, zo blijft het haar bij de punten wat voller maar krijg je wel volume.