Hoe vaak mag je je haar brushen zonder dat het beschadigt?

Ik hoor veel dat brushen beter is voor je haar dan het steilen. En je haar steilen mag je niet iedere dag doen , maar mag je dan wel je haar iedere dag brushen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Gewoon borstelen (bij dik haar) of kammen (bij dun haar).

Antwoorden (1)

Niet mogen is wat overdreven, het is jouw haar dus jij mag ermee doen wat je wil.
Je haar drogen door warmte van de fohn is niet goed voor je haar, het droogt ervan uit, dit kun je gedeeltelijk voorkomen door een heatprotector (veel merken haarverzorging hebben deze in hun assortiment) te gebruiken, die beschermd je haar tegen de hitte van de fohn of stijltang. Beter is het om je haar niet dagelijks te fohnen (brushen), of stijltang te gebruiken, dit kun je vaker doen als je stijl haar hebt, dan met krullen, krullen zijn sowieso al droger dan stijl haar.
Het beste is dit alleen te doen bij speciale gelegenheden, de rest van de dagen kun je het beste je haar aan de lucht laten drogen. Ook je haar pas kammen of borstelen als het droog is, dat voorkomt onnodige beschadigingen aan je haar, je haar is, als het nat is, minder elastisch waardoor het sneller afbreekt.
Maar.. het is en blijft je eigen keus.