Wat is het verschil tussen nagellak en stempellak ?

Wat is nou het verschil tussen nagellak en stempellak ? Stempellak is die lak die je bij zo 'n setje nail art stempel set erbij krijgt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (2)

Stempellak is iets dikker.. Maar in mijn beleving kan je ook gewone nagellak gebruiken om mee te stempelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stempellak is minder smeerbaar. Voor het stempelen (of andere manieren van nail-art zoals stipjes maken met de dotting tool) van kleuren zoals zwart en wit is het handig om stempellak te gebruiken omdat dat meteen dekt en het niet handig is om meerdere lagen te moeten stempelen. Je kunt stempellak ook wel gebruiken om je nagels mee te lakken maar dat kan er al snel iets minder mooi uit komen te zien omdat het gewoon niet lekker smeert en omdat het iets matter opdroogt dan gewone nagellak.