Moet ik stoppen met het gebruiken van dit masker?

Ik heb dit masker (zie foto) gekocht om het voor mijn moisturizer (vochtinbrengende creme) aan te brengen zodat mijn gezicht eerst wordt gereinigd. Nou heb ik het product vandaag voor het eerst gebruikt en kreeg ik bij aanbreng van de moisturizer op beide wangen een brandend en prikkend gevoel, met name bij de jukbeenderen. Het ziet er ook rood uit. Zou ik na deze reactie moeten stoppen met dit masker? En is dit per se een allergische reactie?

Toegevoegd na 3 minuten:
NB: de moisturizer gebruik ik al een tijdje, daar ligt het dus niet aan. Alleen in combinatie met dit masker ontstond de reactie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Mee stoppen, je huid geeft aan dit product niet prettig te vinden.
Je kunt het nog een keer proberen zonder het andere product erbij (dus geen combinatie) maar waarschijnlijk is dit toch te aggressief of iets dergelijks.

Toegevoegd na 34 seconden:
Clearasil staat er om bekend dat de producten erg agressief werken, kun je beter niet gebruiken voor je huid.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah dat over Clearasil wist ik niet. Bedankt :)
Ritsuka
11 jaar geleden
Je kunt eventueel een keer naar een schoonheidsspecialist gaan, die kan je informeren over de beste verzorging van je huid.
Clearasil is een van de agressiefste middeltjes die je kunt gebruiken voor je huid en maakt je huid meestal ook afhankelijk van de stofjes die erin zitten (Zie het veel in mijn omgeving en als je wat Googled is hier vast veel meer over te lezen).

Door de reactie van de huid zou ik er sowieso al mee stoppen, omdat het een afweer reactie is van je lichaam. Als je er toch mee doorgaat kan je de huid flink beschadigen en kan deze heel lelijk worden of zijn beschermende werking verliezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vochtarme huid voelt vaak droog en trekkerig aan, Clerasil voegt daar niets aan toe, maar droogt de huid extra uit, wat een brandend en prikkelend gevoel teweeg kan brengen, stop dus met dit product, je hebt het masker er toch wel afgespoeld voor je je dagcreme aanbracht? Te lang inwerken kan ook het probleem veroorzaakt hebben. En waarom heb je voor clerasil gekozen, als dit is om acne te bestrijden, kun je beter plaatselijk te gebruiken producten proberen, die drogen ook uit, maar alleen op het puistje zelf, bij dr van der Hoog spotcream, dit stip je aan op je puistje, doe dit een paar keer per dag en je puistje is snel verdwenen. Dan kun je je normale dagcreme erbij blijven gebruiken, waar je huid goed op reageert. Bij acne is je huid reinigen, naast een gezonde voeding en genoeg water drinken het belangrijkste, dat reinigen kan met gewone reinigingsmilk en lotion voor jouw huidtype, dit hoeft dus niet speciaal voor de acnehuid te zijn. Producten voor de acnehuid zijn meestal bedoeld voor de vette huid, dus niet voor ieder huidtype geschikt, dit geldt voor alle producten van reiniging tot en met de dag- en nachtcreme's, laat je eens goed adviseren over je huidtype en welke producten daar bij passen, dat is er voor iedere portemonnee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het masker na 3 minuten gespoeld, volgens de gebruiksaanwijzijng. Ik heb geen acne, ik wilde het masker alleen uitproberen. Maar hij werkt dus niet net als alle andere maskers die ik tot nu heb gebruikt, blijkbaar niet goed voor mijn huid. Dus dat wordt stoppen. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat toch je huidtype eens bepalen door een kenner, dat kan bij een schoonheidsspecialiste, maar ook bij een goede drogisterij/parfumerie, dan weet je wat wel en wat niet bij je huid past. Verkeerde keuzes op cosmetica gebied worden veel gemaakt, wees dat voor om huidproblemen te voorkomen en onnodig geld spenderen aan producten waar je niets aan hebt.