hoe kan je je nagels het beste lakken?

ik houd nogal van mooie nagels.
daarom verzorg ik ze prima, maar ik weet niet goed hoe ik ze nou het beste moet lakken.
heeft iemand misschien een filmpje of een tip, dan hoor ik het graag.
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Begin met een basecoat, dat voorkomt verkleuren van je nagels, daarna breng je de kleurlak aan in 1 of 2 lagen, daarna de topcoat, deze beschermd de laklaag. Let er op dat je niet tegen je nagelriemen aanlakt, blijf er een millimeter vanaf, nagellak droogt de nagelriemen uit. Gebruik bij voorkeur een nagellak remover zonder aceton.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je legt het zo handig uit

Andere antwoorden (6)

Eigenlijk zijn er geen 'regels' voor hoe je je nagels het beste kunt lakken. Wel is het verstandig om een undercoat te gebruiken.
Verder kun je je nagels in één kleur lakken, maar ook met een nail art. Afhankelijk van wat je wilt, kun je verschillende filmpjes vinden op internet. 'Cutepolish' heeft op youtube bijvoorbeeld hele leuke en nuttige filmpjes.
Verder kun je bij google ook gewoon intypen wat jij graag wilt (qua kleur of qua stijl) en dan vind je een hele hoop voorbeelden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst de nagels goed schoonmaken en een laagje base cote aanbrengen. dan in 1 beeeging in de lengte van je nagels de nagellak aanbrengen. laat aan beide kanten een klein randje ongelakt. hierdoor lijken ze optisch langer. breng hierna een 2e laagje aan en daarna de topcote.

Het is belangrijk dat je een goede nagellak die niet te plakkerig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lak je nagels in een richting. bvb van onder naar boven. Zorg ervoor dat wanneer je gekleurde nagellak gebruikt je altijd een blanke nagellak er onder gebruikt tegen het verkleuren van je nagel. Voorkom dat de nagellak op je huid komt en mocht dat wel zo zijn kun je het met een in nagellakremover gedrenkt wattenstaafje weghalen.

Nagellak is eigenlijk niet zo goed voor je, net als remover. Als je nagels geknipt, geveild en vuilvrij zijn, zijn je nagels ook al mooi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nagellak is niet goed voor je ?
Kan je dat toelichten, ik heb er nooit iets over gehoord.
http://www.misslipgloss.nl/filmpje-perfect-je-nagels-lakken/

Hier een filmpje dat het je stap voor stap goed laat zien
Zorg trouwens altijd dat je nagels goed schoon zijn voordat je er aan begint. Dit voorkomt oneffenheden en dan laat de lak minder snel los.

Naast lakken kun je er ook voor kiezen om nagellak stickers te gebruiken. Deze zijn bij steeds meer drogisten te koop. Het is maar net wat je zelf prettiger vindt werke . En ook hiervoor zijn wel goede filmpjes te vinden op onder andere YouTube.

Naast het filmpje wat ik liet zien kun je op YouTube vele andere filmpjes over nagels lakken vinden die je laten zien hoe je het beste je nagels kunt lakken. Zoek eens op nagels lakken, nagels perfect lakken of how to use nailpolish.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle antwoorden hieronder + eerst het midden lakken, dan de zijkanten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen lakt zijn/haar nagels op zijn/haar manier. Er zijn natuurlijk wel een paar dingen waar je op moet letten, zodat het er niet vreselijk uit ziet...

Tip: Kijk op Youtube, daar zijn een heleboel tutorials. Ook voor nail art, die iedereen kan uitoefenen! Bijvoorbeeld www.youtube.com/cutepolish