Hoe krijg ik semi permanente haar verf uit mijn haar ?

Ik kwam na enig zoeken deze vraag al tegen , maar ik vond de antwoorden eigenlijk niet helemaal bijpassend dus hierbij de vraag vanuit mijn situatie.
Mijn haar is van nature lichtblond.
Ik heb een maand geleden mijn haar geverfd met 'Directions semi permanent hair dye, turquoise'. Dat is verf die er meestal na 10 wasbeurten weer uitgaat. Ik heb het toen in een week tweemaal bijgewerkt door wat haarverf met conditioner te mengen.
De kleur is ondertussen wel vervaagd maar nog steeds heel prominent aanwezig, om het maar even zo te zeggen.
Op zich geen ramp, want ik vind het niet lelijk. Maar ik ga over een aantal weken solliciteren en dan vind ik het gewoon niet echt oke.

Ik heb gehoord dat Head and Shoulders werkt, du dat ga ik sowieso proberen. Maar iemand eventueel nog andere tips ?
Thanks !

Toegevoegd na 53 seconden:
Ik was mijn haar trouwens iedere dag met normale shampoo (dus geen kleurbeschermende).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.5K

Het beste antwoord

Je zegt het zelf: Het is semi-permanente haarverf. Dit zou er, als het goed is, na een paar wasbeurten weer uit moeten komen. Wanneer je eigen haarkleur héél erg licht is, bijvoorbeeld platina blond, kan het zijn dat de kleur vervaagt, maar nogal aanwezig blijft.

Shampoo's als Head and Shoulders en anti-vet haar zijn een must in deze situatie. Ze zorgen ervoor dat het haar open gaat staan, waardoor onnatuurlijke producten zoals haarverf eruit komen (Conditioner zorgt er vervolgens weer voor dat het haar sluit).

Gebruik dus regelmatig shampoo, het liefst Head and Shoulders of gewone roosshampoo, en de kleur zou moeten verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Inderdaat head en shoulders werkt gewelig. Ook chloor helpt tegen deze soort vlef. Dus lekker een dagje gaan zwemmen en dan is het er uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer dat je er niet bijverteld hoe de Head & Shoulders gebruikt moet worden om de kleuring sneller eruit te krijgen, breng de shampoo op droog haar aan, laat dit 10 minuten inwerken, spoel vervolgens uit, indien nodig behandeling herhalen. Chloor is een regelrecht slecht advies, slecht voor je haar en kan de kleur juist negatief beinvloeden, dus de kleur kan er groen uitkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor de precieze uitleg. Wat betreft dat chloor dat leek me inderdaad ook niet de beste oplossing, zeker bij blauw haar.. Toch bedankt daphne91 voor je tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Chloor in een zwembad is dusdanig aangelenkt dat het niet veel schade aan het haar kan toebrengen. Bovendien is 1 keer zwemmen minder slecht voor je haar als iedere dag douchen.
Wat je ook altijd nog zou kunnen doen is een ander (rustiger) kleurtje er overheen en dan een spoeling die er ook vlot weer uit is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blauw van directions kun je eigenlijk amper uit je haar krijgen, vooral als het licht is. Je kan vitamine c pillen kapot slaan en in conditioner mengen, half uurtje in je haar zitten en er dan uit wassen. Ook kan je gaan zwemmen in wen binnenzwembad en het met antiroos shampoo er uit wassen. Het zal er nooit helemaal uit gaan helaas, maar het is het handigste om het eerst zo licht mogelijk te maken en er dan een zo donker mogelijke kleur overheen te doen. Ik heb mijn haar met rode kleurstof laten bleken en dat werkte ook heel goed, maar dan zit je wel met fel rood/roze haar.