Er zitten praktisch alle kleuren in mijn haar kan ik het terug gewoon bruin krijgen?

Er zitten zowat alle kleuren in mijn haar nu: blond bruin zwart en rood. ja ik weet echt niet wat ik ermee moet doen. de kapper zei dat het wel zou uitwassen maar dat denk ik dus niet. wat kan ik doen om het terug gewoon effen bruin te krijgen? En kan ik dat zelf doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als het uitwasbaar is, wat bij blond niet het geval is, als je van nature bruin haar hebt, dan kun je dat proces versnellen door Head & Shoulders op je droge haar te doen, masseer dat een beetje in en laat dat 10 minuten tot een kwartiertje intrekken, spoel het vervolgens met lauw warm water uit. Deze handeling kun je nog herhalen.
Als het niet uitwasbaar is, moet je je haar volledig (laten) ontkleuren en dan in de kleur bruin die je wil verven, let er wel op dat een groene gloed, als er geen rood in je kleur zit, kan ontstaan, laat je dus goed adviseren en ga bij voorkeur naar een (andere) kapper.

Toegevoegd na 29 minuten:
Als je toch besluit dit zelf te gaan doen, wat ik je niet zou adviseren, omdat dit een moeilijke klus is, waar veel kleurkennis voor nodig is, laat je dan adviseren door iemand die er verstand van heeft en je haarkleur ook kan zien en beoordelen, bij Etos en DA heb je een grote kans dat daar iemand loopt, die hier cursussen voor heeft gevolgd en je goed van advies kan dienen, maar dan nog is het aan te raden ook even de klantenservice, die in de gebruiksaanwijzing van de verpakking zit te bellen, dit omdat zij veel meer weten over het product en bovendien het verhaal van de verkoper kan versterken, of juist niet, is dit niet het geval, laat dan zeker de kapper dit doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De donker gekleurde stukken (zwart) worden niet lichter met haar verf ! Die moet je voor bleken :( over de rest kan je zo middel bruingoud doen . Dan wordt het rood wat warmer bruin en het blond mat bruin , zou je het niet bleken laat dan de zwarte plukken er uit ! Dan heb je , zwarte plukjes . Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goudbruin is een kleur waar rood inzit, dit versterkt de rode kleur die ze al in haar of zijn haar heeft, bovendien is midden goudbruin een vrij donkere kleur, jij en ik weten niet welke kleur bruin hij of zij wil, bruin (wat ze wil) is er in vele tinten, licht, midden en donker en dan nog vele kleuren daartussen in, ook vraagt hij of zij om een egale kleur, dus zonder zwarte strepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste crea dat is juist veel rood en goud ! (Warmte ) ja dat is nodig voor op het blond , indien je weer donker kleurt moet je de warmte die met oplichten zo moeilijk weg gaat (geel , en rood ) weer terug brengen anders wordt het groen . Dat alles afgewogen liever wat te warm , op het rood , dan groen op het blond . Ja , beter een goede kapper er aan laten werken , maar dit is een recept met zo min als mogelijk rare risico's . Dus ja over het rode haar wordt het wat roder maar ook geen groen op het blond .Dus van alle kwade toch een passend recept mogelijk wat te warm of wat te rood maar als ze donker gaat valt dat weg . Bij terug kleuren altijd extra warmte (rood geel ) bij op lichten de tegen kleuren mat (violet , blauw ,zilver ) dus dan een mat recept . Raad pleeg de kleuren ster van Oswald .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste crea dat is helemaal juist , wat je schrijft .
wat jezelf kan doen is het haar niet meer verven,bleken of andere dingen doen.na verloop van tijd zal het haar zijn eigen kleur terug hebben.wat je kunt doen om dat proces schijnbaar te versnellen is kort knippen.