Ik heb mijn haar geverfd en heb opgezwollen klieren achter mijn oren en mijn hoofdhuid jeukt wat kan ik hieraan doen?

Het is waarschijnlijk een ppd allergie kan ik hier iets aan doen zonder naar de dokter te gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Ivana
11 jaar geleden
Voor ieder haarverfmiddel geldt, dat je het eerst moet proberen op je arm of pols. Er is in de gebruiksaanwijzing voor gewaarschuwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb de allergie test gedaan en alles ging goed

Het beste antwoord

Misschien toch het overwegen van naar een dokter gaan waard.

Als er een allergische reactie is op de hoofdhuid loop je de kans dat het een eczeem wordt met met ontstekingen op de hoofdhuid.

Een middeltje met een corticosteroid (lotion) kan voorkomen dat dit gebeurt en na enkele dagen ben je van het probleem verlost.

In het andere geval, dat het een eczeem wordt is het op de hoofdhuid veel lastiger om weg te krijgen.

In het geval van allergie en locale reactie van de hoofdhuid kort gebruik van corticosteroiden de beste oplossing.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als de reactie verder als locaal gaat, bijvoorbeeld zwelling gezicht, ogen, onwel voelen, benauwd worden, etc. is een sterker middel (prednison) dan een antihistaminica misschien nodig. Dit ter beoordeling van een arts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het echt enkele en allergische reactie is dan zou je de reguliere (van apotheek/drogist) antihistamine kunnen proberen en voor de rest misschien enkele keren je haren wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Antihistamine alleen verkrijgbaar bij de apotheek. Waarschijnlijk ook alleen op recept.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige antihistaminica zijn zonder recept tegenwoordig in de apotheek te verkrijgen.
Ivana
11 jaar geleden
Prima, maar niet bij de drogist.