Wat kan jet het beste gebruiken om (jeugd)puistjes te bestrijden?

En dan iets wat je bij bijv. een DA kan halen en dat goed werkt..(het liefst binnen 1 nacht o.i.d..

Iemand tips/hints??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Huid
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje overdreven 10 jaar, maak er maar een paar weken van.

Antwoorden (15)

Er is niks wat binnen 1 dag werkt!
Huid je huid schoon met water!
dus niet teveel zeep en andere troep!
Dat werkt het allerbeste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puistjes duiden erop dat je je ergens zorgen om maakt. probeer te mediteren of iets rustgevend te doen, dan zal het ergste de volgende dag weg zijn.

Nooit uitknijpen, dat verspreid je de ''infectie'' alleen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook deze vraag is al geweest. Zoek in het archief.
Niets bij de drogist kopen, helpt niet. Heel goed met water en zeep schoonboenen, is het beste. Niets maskerends erop doen. En een keer (niet te lang) in de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit gehoord dat tandpasta een puistje kan uitdrogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan heel veel baat hebben met het drinken van brandnetelthee!
Hou dit een aantal weken vol.
2 maal daags een kopje.
Liever geen gefrituurde waren eten en /of chocolade.
Veel water drinken.

Met dank aan eddijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwavelzeep
dat kan je kopen bij de drogist of reform huis
puistjes kun je niet voorkomen
het hoort bij de pubertijd de een heeft er veel last van de ander minder
je kan wel voorkomen dat je er minder last van hebt
door je eetgewoonte
als je veel vet eet bv patat en chips maakt het lichaam meer talg aan
drink meer water en eet gezonder veel fruit en verse groente dan reinigt je lichaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan als je de pil slikt ook kiezen voor een variant die helpt tegen acne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is NIETS dat binnen één dag helpt, wat wel relatief snel
is, is clearasil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik Garnier Pure Active roller dat helpt echt goed tegen puistjes. I Mean It
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook last van puistjes enzo gehad, wat bij mij dus echt niet werkte waren spullen van garnier, clearasil en al die onzin.
Wat er wel voor zorgt dat het allemaal wat minder wordt is elke avond en ochtend je huid schoonmaken met een wattenschijfje met daarop Rozewater. Kun je heel goedkoop halen bij de etos of kruidvat (en DA).

Verder heb ik er ook meer last van als ik veel chocolade (gewoon chocolade reep of chocomel) eet en als ik veel cola drink (dat laatste heel raar, maar het is echt zo)

EN tot slot krijg ik er ook last van als ik me (on)bewust ergens druk om maak. Soms heb ik ook heel erg zin in dat ene feest van zaterdag, en dan wordt ik net die zaterdag wakker met een nieuwe puist op me gezicht..
Daar kan ik verder niks aan doen...

Veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s: Clearasil en Garnier helpen waarschijnlijk wel, maar die producten maken het eerst ook erger (zodat al je poriën schoon worden) en dat wil ik liever niet omdat ik dan eerst een tijdje heel erg onder de acne zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al lang en breed de puberteit voorbij, maar heb nog steeds met regelmaat last van puistjes. Oorzaak is hormonale onbalans. Ik was mijn gezicht 's ochtends onder de douche met facewash van Etos en verder draag ik geen make up. Het is gewoon zoals het is, ik heb soms pukkels, so be it. Ik denk er niet eens aan als ik bezig ben. Pas als ik in de spiegel kijk denk ik er weer aan. Niet te vaak in de spiegel kijken dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had er jaren geleden ook last van, alles geprobeerd !

Wat uiteindelijk bij mee hielp (niet in 1 dag) maar wel snel waren BIERGISTPILLEN

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ouderdom werkt het allerbeste. de naam zegt het ook al jeugdpuistjes ,als je jeugd voorbij is zijn ook de problemen voorbij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oud worden.
dan behoren jeugdpuistjes zo tot het verleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om helemaal van je puistjes af te komen is niet gegarandeerd. Om zo min mogelijk puistjes te hebben moet je nooit met vieze handen aan je gwezicht zitten want het vuil gaat in je porieën zitten en dan krijg je puistjes. Je gezicht goed schoon houden met water niet met zeep want dat droogd je gezicht uit. Als je dat doet dan heb je de helft minder puistjes