Is het slecht voor je nagels om ze met autolak te lakken?

Ik heb een potje autolak en heb een van mijn nagels daarmee gelakt. Het ziet er super mooi en glanzend uit, maar is dit niet slecht voor mij nagels? en krijg ik het er nog af met nagellakremover?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal vast niet heel goed zijn, maar dat is gewone nagellak ook niet hoor, en zou het nou echt kwaad kunnen als je het voor een keertje doet? Aceton helpt niet om het eraf te krijgen omdat autolak heel anders van samenstelling is dan nagellak. Ik denk dat alleen terpentine werkt. Dat zie je vanzelf of je nagels erg beschadigd zijn. En dan weet je meteen of het een goed idee was of niet om de autolak te proberen ;-)) Of je laat het net zo lang zitten tot het uitgegroeid is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de nagellakremover is slechter voor je nagels dan de autolak.

Antwoorden (3)

Autolak is totaal niet te vergelijken met nagellak. Het moet aan hele andere eisen voldoen. Het mag niet verkleuren in de zon, moet goed hechten en mag niet loslaten bij een wasbeurt.

Het is niet voor niets dat autospuiters voorzien van zuurstofmaskers en handschoenen hun werk doen - niet alleen vanwege het inademen van de nevel!

Of je het eraf kunt krijgen durf ik niet te zeggen. Schadelijk is het in ieder geval wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je trouwens nagellak in de kleur van autolak wil... Volvo heeft dit! http://www.dutchcowgirls.nl/brands/3771
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is schadelijk zodra je het gaat verstuiven/vernevelen. Of dat ook zo is als je het er met een kwastje opsmeert is maar de vraag. Als je nagellak gaat verstuiven zal het ook niet best zijn omdat in te ademen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat ze handschoenen aandoen om niet onder de verf te komen zitten. Scheelt weer wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de meeste autolak is tegenwoordig op waterbasis. denk niet dat het veel kwaad kan t.o.v. nagellak. de prijs per liter is in ieder geval een heel stuk voordeliger.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zo gezond is nagellak ook niet hoor; lijkt me lood om oud ijzer.
Ik heb dat ook een x gedaan toen ik 3 was. Mijn moeder kreeg t er niet af, we moesten naar de auto garage en met speciaal spul het eraf boenen. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet jij of je moeder toevallig nog wat voor spul? Ik ben nu namelijk in een autogarage, vandaar ook de autolak op mijn nagels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vader zegt tinner.
Het sterk chemische spul wat erin in zit kan heel slecht voor je zijn als je het in ademt.