Bevatten de conditioners van Dr. Organic ook ingrediënten die het haar schoon maken?

Sommige mensen hebben snel vet haar, net als ik. Ze moeten dan elke dag, of om de dag, hun haar wassen.

Ik was mijn haar om de dag, maar op de eerste dag na het wassen is het altijd een klein beetje vettig. Op internet lees ik verhalen over dat conditioners ook prima zijn om tussendoor het gemiddelde vuil, tussen wasbeurten in, te verwijderen uit je haar.

Echter gebruik ik vanwege het ingrediënt SLS, wat in de meeste shampoos zit, biologische shampoos waar dat niet in zit. Ik gebruik verschillende shampoos van Dr Organic van De Tuinen, maar als ik daar elke dag mij haar mee was, word mijn haar (met name de puntjes) droog, ik was dus van plan tussen de wasbeurten door dus te wassen met conditioner.

Weet iemand of de conditioners van Dr. Organic ook schoonmaken zoals hierboven beschreven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Conditioner is meer verzorgend, dat maakt niet schoon volgens mij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En conditioners, dragen bij aan het vet worden van je haar. Daarom alleen gebruiken op de puntjes.
Je zou talkpoeder kunnen proberen. ( of droog shampoo, wat hetzelfde is als talk)
Dat een beetje bij de haar aanzet en goed inmasseren en uitkammen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mobie1980 het gaat hier wel om organische producten, zonder de vetmakende siliconen etc.

Antwoorden (1)

Je kunt beter je haar minder gaan wassen, zodat het minder snel vet wordt, dan het dagelijks wassen en je hoofdhuid blijven stimuleren talg aan te maken, wat jij vervolgens weer door je haar wrijft waardoor het vet wordt. Bouw het aantal wasbeurten af, naar 2 keer wassen per week, dat is voldoende om een schoon koppie te hebben. Maar dat was je vraag niet. Ja, de conditioner van dr Organic bevat een ingrediënt dat schoon maakt, maar niet op de manier die jij wil, namelijk de vette vorm van alcohol: cetearyl alcohol, deze lost door het vet, ander vet op. Maar veel doet het niet aan reiniging van je haar, daar is meer voor nodig, wat niet in de conditioner zit, dus nee, de conditioner is niet geschikt om je haar mee te wassen. Wel om je haar mee te verzachten, te hydrateren en soepel te maken, gebruik het daar dus voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, en werkt het minder wassen gegarandeerd? Volgens mij ga ik juist nu door een periode dat mijn haar bij de minste of geringste prikkeling vetter word Ik was nu s avonds mijn haar, dan de volgende ochtend zit het prima, het kan ietsjes droog zijn (dus daar kan ik conditioner voor gebruiken) en dan zit het de hele dag goed, echter de volgende ochtend is mijn haar vettig en zit plat op mijn hoofd... ik overleef dus de 2e nacht niet. Werkt dat minder wassen echt? Want ik heb dus het idee dat ik 's nachts enorm veel talg aanmaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tijdens de puberteit maak je meer talg aan, maar ook dan is het belangrijk dat niet extra te stimuleren. Door veelvuldig wassen, kammen en borstelen en je haar modelleren, breng je de talgproductie steeds op gang, als je dat verminderd zal je haar dus steeds minder vet worden. Het werkt dus echt, bouw het langzaam af, wat je je haar nu iedere avond, ga het dan de eerste keer 12 uur opschuiven, de tweede keer 24 uur, de derde keer 36 uur en zo verder, totdat je op 2 keer per week zit, hou dat patroon dan vast, je zal merken dat het steeds langer duurt totdat het vet wordt. Op den duur zal het helemaal niet meer vettig worden tussen de wasbeurten door. Blijf dan wel zoveel mogelijk van je haar af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook cold turkey 6 weken niet wassen. Als het goed is ga je dan in 1x door die vet grens heen. Ja, je haar zal eerst heel vet worden en dan zal het langzaam minder worden. Het is natuurlijk wel vervelend als je zo over straat moet maar als het kan is het een goede methode.