kan ik mijn haar tijdelijk verfen?

mijn haar is van nature donkerblond/bruin en ik zou het graag een keer een ander kleurtje willen hebben, ik dacht zelf aan heel donkerbruin/zwart ik denk dan niet meteen aan permanenten want dat vind ik wel erg heftig. ik zit dan ook nog op de middelbare school waar nou eenmaal alles om uiterlijk gaat ;). meteen definitief een andere kleur vind ik een beetje heftig, dus ik dacht aan tijdelijke haarverf. ik heb er al meerdere dingen over opgezocht en vond eigenlijk veel nadelen. ik zag vooral veel gedoe staan over dat het niet helemaal uit je haar komt. ik weet niet zeker of bij mij dat ook het geval zal zijn, want toen ik op de basisschool zat heb ik al meerdere keren mijn haar rood geverfd en daar zie je niets meer van. het ging er ook erg makkelijk uit. ik heb geen idee van welk merk die haarverf is, want ik kocht het in een klein punk-achtig winkeltje. maar goed, mijn vraag is: wat zijn de voordelen/nadelen van als ik het doe, en hebben jullie tips?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
4.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is maar de vraag of donkerbruin jou staat, tenzij je een donkere huidskleur hebt, staat zo'n donkere kleur bij heel weinig Nederlanders/Belgen. Goed dat je om dit uit te proberen voor een uitwasbare kleuring wil kiezen.
Meestal werkt het goed een uitwasbare kleuring, tenzij je haar beschadigt is door bijvoorbeeld te vaak kleuren of ontkleuren, of veelvuldig gebruik van de stijl- of krultang, als dit het geval is, is de kans zeer groot dat de kleur, in plaats van een laagje om je haar legt, in je haar trekt. Als dat het geval is doe dit dan niet. Maar als je haar gezond is (voor zover dat kan) gebruik dan een uitwasbare kleuring die maximaal 12 wasbeurten houdt, deze is ook vrij gemakkelijk weer te verwijderen als het niet naar je zin is, je kunt bijvoorbeeld kiezen voor Hennaplus colour cream, deze houdt 10 tot 12 wasbeurten.
Bevalt de kleur niet, dan breng je Head & Shoulders aan op droog haar en laat je dat een kwartiertje inwerken, daarna spoel je het uit met lauw warm water. Deze behandeling kun je herhalen totdat de kleur verwijderd is.
Durf je het niet zelf aan, ga dan naar de kapper, vraag daar om kleuradvies en vraag wat het gaat kosten om het te laten doen, meestal is 1 á 2 tinten donkerder al een heel verschil.
Hennaplus colour cream heeft in de naam henna gekozen , maar er zit geen henna in het product.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
L'Oréal heeft uitwasbare haarspoelingen die binnen 3 wasbeurten uitgewassen zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan een kleurspoeling nemen bij de kapper. Hierdoor krijg je geen uitgroei en de kleur gaat dan geleidelijk uit je haar, het vervaagd als het ware. Volgens mij blijft dit een paar maanden zitten. Ook weet de kapper wel welke kleuren jou staan.

Antwoorden (2)

Toevallig heeft L'Oréal sinds een tijdje, weet niet hoe lang, tijdelijke haarverf. Nou, kwam ik net ook een Kruidvat eigen merk, kleurshampoo tegen. Alleen las ik daar niet heel veel positieve reviews over. Hoe dan ook, als ik jou was, zou ik daarmee beginnen, met een bepaalde kleurspoeling. Wat je ook kunt doen is naar een kapper gaan, en daar wat advies vragen. Vaak kunnen hun met een frisse blik naar je haren kijken, en bepalen welke kleur het beste bij je staat. Als ik je echter een tip mag geven vanuit mijn ervaring.. Het lijkt leuk dat verven, en dat is het ook, maar bedenk je wel dat het bijkleuren steeds moet gebeuren. Tenminste, bij permanente verf. En bij de kapper is dat meestal ook niet goedkoop. Van die L'Oréal tijdelijke haarverf was trouwens ook een speciale shampoo te koop. Hiermee ging de kleur sneller uit je haren. Je hebt ook nog color mousse van Guhl. Die werken erg goed uit mijn ervaring, en gaan als je je haar wast, snel eruit. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
En trouwens.. Als jij rood hebt gehad, en dat makkelijk eruit ging, zal ik mij geen zorgen maken. Rood gaat er over het algemeen langzaam uit, dus dan ga er maar vanuit dat het goed gaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je alleen de Color mousse van Guhl had genoemd had je een goed antwoord gehad, maar door alle andere vage producten die je niet bij naam noemt, je toevoeging die niet klopt en het door elkaar gooien van haarverf, kleurshampoo, en kleurspoeling doe je dat teniet.
Je kunt inderdaad bijv. bij Kruidvat spul kopen dat, als je de verpakking mag geloven, er na een paar keer weer vanzelf uitwast.

Nou klopt dat niet hoor, er blijft altijd wat restkleur in je haar zitten, die er uit moet groeien.

Mocht je de kleur niet mooi vinden, kun je het altijd dan wassen met Head & Shoulders, dan is alle kleur er wel uit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een uitwasbare kleuring kun je er normaal gesproken binnen een bepaald aantal wasbeurten uitwassen, alleen als je haar beschadigd is, of lichtblond van kleur (dat meestal poreus is) lukt dat niet altijd, doordat de haarschubben dan niet goed meer sluiten, kan er onbedoeld een deel van de kleuring in het haar trekken, wat ervoor zorgt dat de kleuring die achtergebleven is, langer nodig heeft om uit het haar te slijten.