Hoe verzorg ik mijn fijne en flutte haar?

Ik heb erg lastig haar. Ik heb heel erg fijn haar waardoor het heel snel afbreekt. Desondanks heb ik redelijk veel haar. Daarbij ontbreekt het bij mij aan volume. Ik heb alles geprobeerd met de föhn, gel, mousse, droogshampoo etc. Ik heb het idee dat zodra ik er iets van product in smeer het na een tijdje gelijk vet word en product mijn haar inzakt waardoor de volume weg gaat.
Daarnaast zit mijn haar ook vaak in de klitten en ziet het er vaak heel erg greasy (vet) uit. Ik heb ook shampoo’s geprobeerd zonder sulfaten alleen mijn hart bleef maar vet, ook na een 3 maanden na het gebruik van dezelfde shampoo.
Ik vraag me af welke producten in het best kan nemen en wat voor kapsel. Ik heb nu vrij kort haar, het valt net iets boven mijn schouders.

een jaar geleden
in: Haar
2.2K
Amadea
een jaar geleden
Volumeshampoo gebruiken en het haar verder met rust laten. Dus gewoon aan de lucht laten drogen, niet met een warme föhn. Geen extra producten toevoegen.
Liekjeee
een jaar geleden
Ja heb ik ook al geprobeerd. Gebruik nu nog steeds 1. Maar merk dat een paar uur na het wassen geen effect meer heeft.
Amadea
een jaar geleden
Na een paar uur al? Dat is extreem! Mogelijk moet het haar dan van binnenuit beter gevoed worden. Voeding met gezonde vetten, vitamines en mineralen.
Ritsuka
een jaar geleden
Vraag een kapper om advies. Bij mij zat mn haar een stuk beter met een iets ander kapsel.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik zou vooral ook de binnenkant goed verzorgen. Voldoende eiwitten en gezonde vetten bijvoorbeeld. Misschien wat extra voedingsstoffen. Zo is vitamine B belangrijk voor een gezonde haargroei. Vet haar kan een teken zijn van een tekort aan B. Fijn haar hoeft ook niet snel af te breken.
Ik zou ook kijken naar natuurlijke verzorgingsproducten, zoals ayurvedische middelen. Onder andere op Louland verkrijgbaar.
jeroen89
een jaar geleden
Zelf gebruik ik voor meer volume een Volumizing Styling Powder van een bekend merk (naam kan ik doorgeven als je daar behoefte aan hebt). Dit product is echt fantastich voor meer volume in je haar.

Antwoorden (1)

Om je fijne en flutte haar te verzorgen, is het belangrijk om een shampoo en conditioner te gebruiken die speciaal is gemaakt voor fijn haar. Gebruik ook een haarmasker om je haar te voeden en te versterken. Vermijd het gebruik van stijltangen en föhns, omdat deze je haar kunnen beschadigen. Probeer ook om je haar zo min mogelijk te kammen en borstelen.
9 maanden geleden