Is er iets te doen tegen dunner wordend haar?

Is er dan ook sprake van minder haarwortels en komen deze wel of niet meer terug Welke middeltjes zijn er tegen, zouden hormonen helpen; vrouwen die zwanger zijn hebben meestal dik haar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Wondermiddelen bestaan niet.
Die dure pillen kunnen best een boost geven aan futloze haren en een vitaminentekort ondersteunen, maar meer niet. Mijn moeder heeft het gedurende 9 maanden getest (3 verschillende kuren)

Als het dunner wordende haar te wijten is aan je leeftijd, je genen, een ziekte, en je kan er geen vrede mee nemen, dan kun je maar twee dingen doen :
1) haar laten inplanten (wat heel duur en pijnlijk is)
2) de juiste verzorgingsproducten gebruiken, een goeie kapper opzoeken die je haren knipt in een coupe en kleur waarbij jij er op je voordeligst uitziet (ipv een coupe die je mooi vindt). Dun haar valt immers méér op bij zwarte haren dan bvb bij een lichte kleur die aansluit op de kleur van je huid.
Indien je zeer donker haar hebt bestaan er ook donkere kleurstoffen (het gelijkt op schoenpoetsgerief) waarmee je je hoofdhuid kan insmeren zodat de dunne plekken minder opvallen

Er bestaan shampoos en balsems die een soort van 'laagje' leggen op je haren zodat ze er dikker en steviger uitzien.
Ook een stylingmousse kan de haren dikker doen lijken.

Zwangere vrouwen kunnen inderdaad een dikkere haarbos krijgen, maar er zijn ook pechvogels waarbij de haren gewoon uitvallen.

Tijdens de lente en de herfst verliezen mensen sowieso méér haren. Datis perfect normaal, dus maak je daar geen zorgen over.
Je zorgen maken en stress hebben maken je bovendien vatbaarder voor haaruitval dus blijf chill !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo te lezen bedoel je minder haar i.p.v. dunner haar ?
Als je minder haar hebt..dus kaal wordt....ik weet van iemand die zn hoofdhuid elke avond insmeerde met een UI .
Er kwam ineens weer haar op de kale plekken.
Misschien een minder prettige oplossing, maar als het helpt...heb je het er misschien voor over.
Ik wens je veel succes !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een effectieve remedie tegen dunner wordend haar is er niet.
Als je dat jou uitvinden zou je geen miljonair maar miljardair worden.
11 jaar geleden
Je haar wassen met rooibos/bier, zodat het voller lijkt.
Of je haarverven met henna, dat geeft een boost aan je haar. Hoeft niet dat veel vrouwen tijdens de zwangerschap dik haar hebben.
Nog een tip:accepteer dat je lichaam aan het veranderen is.